خط تولید بردهای الکترونیک با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان فارس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت دانش بنیان اندیشه الکترونیک پردیس پارسیان تولید کننده این محصولات فناورانه است. در حال حاضر به مدد توان و تخصص نیروی انسانی این شرکت دانش بنیان 8 قطعه مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور بومی سازی شد.

این اقدام با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به صنعت خودروسازی کشور آن هم در شرایط تحریم انجام شد. پیش از این صنعت خودروسازی با واردات نیاز خود را رفع می کرد اما با این اقدام علاوه بر اشتغال‌زایی گام مهمی برای جلوگیری از خروج ارز برداشته شد.

 

واردات قطع شد

برد فن های خودرو، سنسور، قفل مرکزی خودرو، قطعات مربوط به کامپیوتر خودرو، قطعات مربوط به سیستم پخش خودرو   برخی از این محصولات فناورانه هستند که در این خط تولید می‌شوند.

عمده این محصولات ایران ساخت برای تولید نیاز به فناوری پیشرفته دارند و استانداردهای اروپایی را نیز دریافت کرده‌اند. این خط ظرفیت تولید 20 هزار قطعه در هر ساعت را دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بومی سازی قطعات، کسب دانش و سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت ها این شرکت دانش بنیان را در تولید انبوه حمایت کرده است.

17 دستاورد فناورانه رونمایی شد

همچنین در این بخش از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان فارس شرکت‌های فناور مستقر در پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس محصولات فناورانه خود را نمایش دادند و 17 دستاورد فناورانه نیز از 16 شرکت رونمایی شد. این محصولات در حوزه های قطعات پالایشگاهی، تجهیزات پزشکی، ساخت و تولید قطعات پیچیده، نرم افزار و سیستم های شبیه ساز و موتورهای الکتریکی خاص هستند. 70 شرکت فناور در این پردیس مستقر هستند و با تولید محصولات فناورانه گام مهمی در رونق اقتصاد دانش بنیان برداشته اند.

در ادامه نیز 20 واحد کار برای دفاتر شرکت‌های دانش بنیان که با حمایت معاونت علمی و فناوری بازسازی و تجهیز شده است به بهره برداری رسید.