در ادامه سفر به استان‌های البرز و قزوین سه محصول دیگر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر به استان‌های البرز و قزوین، در بازدید از شرکت دانش‌بنیان توسعه فن افزار توسن، از 3 طرح مهم رونمایی کرد. این طرح‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مرحله تجاری‌سازی رسیدند.

رونمایی از صندوق فروشگاهی هوشمند

عمده فعالیت‌های این شرکت در زمینه فناوری‌های مرتبط با سیستم مالی و بانکی متمرکز کرده است. یکی از محصولات رونمایی شده، صندوق فروشگاهی هوشمند است. این صندوق دارای دو ال سی دی است و تحت اندروید خدمات ارائه می‌کند. این محصول از این قابلیت برخوردار است که مشتری فروشگاه را از طریق فناوری تشخیص چهره تشخیص دهد.

همچنین این فناوری قابلیتی ایجاد می‌کند که بدون نیاز به پرداخت پولی، از طریق کیف پول مجازی، فرایند پرداخت انجام شود. همچنین صندوق هوشمند، امکان برقراری ارتباط مثمرتر را با مشتری فراهم می‌کند.
 

قطع واردات

یکی دیگر از محصولات رونمایی شده در این شرکت، ترمینال‌های پرداخت یا دستگاه پوز بود. این دستگاه که استفاده بسیار گسترده‌ای هم در کشور ما دارد، از خارج وارد می‌شد.

دستگاه پوز جدید تحت اندروید است و امکانات بسیار متنوعی نسبت به دستگاه پوزهای معمولی دارد. سومین محصول نیز در حوزه سوخت‌رسانی کاربرد دارد و از توانایی ایجاد یک تحول بنیادین در این بخش برخوردار است.

در حال حاضر هنگام مراجعه شهروندان به جایگاه سوخت باید یک بار کارت سوخت را بکشند و سپس صبر کنند تا برای پرداخت پول کارت بانکی را بکشند. محصول پوز هوشمند ویژه سیستم سوخت‌رسانی کشور، این فرایند را بسیار ساده‌تر و البته هوشمند می‌کند.

به این صورت که از طریق فرایند تشخیص چهره صاحب کارت، تمامی پروسه کشیدن کارت سوخت و پرداخت پول حالت اتوماتیک و هوشمند پیدا می‌کند و مشتری می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن در روی گوشی، همه این مراحل را به سادگی یک کلیک مدیریت کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در طول 8 سال تلاش کرده است تا دستگاه‌های مختلف اجرایی دولتی و عمومی را ترغیب کند تا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را خریداری کرده و جایگزین کالاهای وارداتی کنند. بر این اساس تلاش می‌شود تا محصولات این شرکت نیز به بهترین شکل به حوزه‌های اجرایی مرتبط کشور معرفی شود.