فراخوانی ملی برای شناسایی دانش فنی نخبگان دانشگاهی و حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فناورانه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این فراخوان با عنوان (Inno Postdoc) منتشر شده است و قصد دارد هم‌افزایی میان نخبگان دانشگاهی و بازیگران اکوسیستم نوآوری ایجاد کند و نخبگان رشته‌های مختلف را برای همکاری فناورانه شناسایی کند.

تبدیل دانش فنی نتایج تحقیقات دانشگاهی به محصول و خدمت فناورانه با قابلیت تجاری سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی در راه‌اندازی کسب و کار فناورانه از جمله اهداف بنیادین این فراخوان است.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاسیس معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری همواره تلاش کرده است تا مسیر تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه را تسهیل کند. در همین راستا نیز این معاونت از انتشار این فراخوان حمایت کرده است.

فارغ التحصیلان دوره پسادکتری در رشته‌‌های فنی و مهندسی در داخل و خارج از کشور، اعضاء هیئت علمی و اساتید جوان با سابقه کار کمتر از ۵ سال (دانشیار) و فارغ‌التحصیلان برتر مقطع دکترا از دانشگاه‌های دولتی، از جمله گروه‌های هدف این فراخوان هستند و تمرکز آن بیشتر روی رشته‌های کاربردی مانند انرژی است.

4 هفته نوآوری (Inno Week) با محوریت توسعه مهارت‌های حرفه ای آنلاین، شبکه‌سازی و تیم سازی، معرفی نیازهای فنآورانه آنلاین،  معرفی تجارب موفق و طرح‌های برتر متخصصان پسا دکتری نیمه حضوری و آنلاین از جمله برنامه‌های این رویداد است.