دومین دوره رقابت علمی کنز برگزار می‌شود تا دستاوردهای علمی و راه‌کارهای نوآورانه بین‌المللی جهان اسلام پاسخ‌گوی نیازها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)  دومین دوره رقابت علمی کنز سال 1400 برگزار می‌شود. همه دانشگاهیان،‌ دانشجویان و نوآوران زیر 45 سال جهان اسلام دعوت هستند تا دستاوردهای علمی و راه‌کارهای نوآورانه خود را در این رویداد ارائه کنند.

این رویداد جهانی در محورهای، «اقتصاد بانکداری و تامین مالی»، «انرژی، آب و محیط‌زیست»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «سلامت و فناوری‌های پزشکی»، «حمل‌ونقل» و «معدن و صنایع معدنی» برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در آن تا 1شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا دستاوردهای علمی خود را در بخش آزاد رویداد یا در پاسخ‌ به چالش های تعریف شده توسط نهادهای داخلی و بین‌المللی در قالب یک ویدئوی 3 تا 5 دقیقه‌ای ارائه کنند. این دستاوردها می‌تواند در قالب ایده، مقاله، کتاب، نمونه اولیه محصول یا محصول جدید باشد.

رقابت علمی کنز نه فقط یک رقابت، بلکه بازاری است که دانشمندان، محققان و نوآوران جوان می‌توانند مشتریانی فراتر از مرزهای کشور خود برای دستاوردهای علمی‌شان بیابند و جوایزی چون کمک هزینه فرصت مطالعاتی به ارزش 2 هزار دلار، امتیاز ویژه برای بهره‌مندی از پلتفرم‌های شبکه‌سازی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و غیره دریافت کنند.