متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت گجتی هوشمند شده‌اند که جنبه درمانی و سرگرمی را کنار هم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هدست هوشمند RECOTHO نام این محصول است که با تکیه بر علوم اعصاب ساخته شده است. البته اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیز فناوری های به کار رفته در آن هستند.

این محصول را باید به نوعی یک رابط مغز و رایانه به حساب آوریم. چرا که سیســتمی مبتنــی بــر رایانــه اســت کــه ســیگنال‌های مغــز را بــا روش‌هــای متنوعــی اندازه‌گیــری و آن‌هــا را تجزیــه و تحلیــل می‌کند و ویژگی‌هایــی را از فعالیت‌هــای مغــزی اســتخراج و آن ویژگی‌هــا را بــه خروجی‌هایــی تبدیــل می‌کنــد کــه بــرای جایگزیــن کردن، بازیابــی، تقویــت، تکمیــل یــا بهبــود عملکردهــای انســان بــه کار مــی‌رود.

محصولی دانش‌بنیان که قــدرت تمرکــز افــراد را در سـنین گوناگون افزایش می‌دهد و علاوه بر آن بـرای سـنین پاییــن بــه عنــوان اســباب بازی هوشــمند کاربرد دارد.

کوچک و قابل حمل بودن از ویژگی‌های آن است. همچنین این محصول علاوه بر اینکه یک نرم افزار بومی است، ابزاری برای سنجش سطح سلامت و کمکی برای بهبود درمان هم محسوب می ‌شود.

در ســاخت ایــن محصــول از علــوم اعصــاب، نوروفیدبــک و فنــاوری اطلاعات اســتفاده شــده اســت. بنابرایــن آن شــاهد همگرایــی فنــاوری اطلاعات و علــوم شــناختی هســتیم.

شـرکت دانش بنیـان پیشـرو مـوج آراد تولیدکننـده گجت هـای هوشـمند در حـوزه سـامت این محصول را با حمایت مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید کرده است.