توسعه مفاهیم مرتبط با حمل‌ونقل هوشمند از جمله اهدافی است که معاونت علمی را به برگزاری رویدادی فناورانه ترغیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «رویداد نوآورانه حمل و نقل هوشمند شهری» عنوان آن است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محورهای «پارکینگ و پارک حاشیه‌ای هوشمند»، «حمل‌ونقل عمومی»، «برنامه‌ریزی سفر»، «حمل‌ونقل اشتراکی»، «مدیریت ترافیک و آلودگی هوا» برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان تا 5 شهریورماه فرصت دارند ایده‌های خود را در زمینه «تحلیل داده‌های ترافیکی»، «حمل‌ونقل برای توسعه کسب‌و کارهای اینترنتی»، «حمل‌ونقل هوشمند بار و کالا»، «پرداخت هوشمند»، «علایم ترافیکی هوشمند» و «موضوع آزاد» ارائه کنند.

قدمت کاربرد و برنامه‌ریزی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به اوایل دهه 90 میلادی می‌رسد که از کشورهای توسعه یافته آغاز شد و امروز در همه دنیا همه‌گیر شده است. این سیستم پیشرفته در مدیریت و بهینه‌سازی جریان ترافیک و روانسازی حرکت، مدیریت و کنترل حوادث، مدیریت و پشتیبانی وسائل نقلیه امدادی و مدیریت حمل و نقل عمومی نقش بسزایی دارد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد که در یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، به آدرس اینترنتی http://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.