معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان از روند پیشرفت ساخت برج نوآوری دانشگاه این استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همزمان با آغاز هفته دولت برای بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی و فناورانه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است. ستاری در این سفر به دانشگاه این استان به عنوان یکی از بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان رفت تا از نزدیک روند پیشرفت پروژه ساخت برج نوآوری این دانشگاه را بازدید کند. در حال حاضر این پروژه 40 درصد پیشرفت داشته و قرار است فضای 8 هزار متر مربعی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و تیم‌های استارتاپی فراهم شود.

 

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق سیستان و بلوچستان گرد هم جمع می‌شوند

این برج میزبان همه شرکت‌های دانش بنیان و خلاقی می شود که در زمینه توسعه فناوری‌های نوظهور فعالیت می‌کنند. برج نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان سقفی برای گردهم‌آیی شرکت‌های بزرگ و نوپایی است که می توانند صفر تا صد نیازهای خود را در آن مرتفع و انواع خدمات تخصصی را دریافت کنند.

همچنین ستاری در این دانشگاه ساختمان شماره 2 مرکز نوآوری آن را نیز افتتاح کرد. این ساختمان در 650 متر مربع و 2 طبقه در حال ساخت است و فاز توسعه آن نیز تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید. یکی از مزایای استقرار موسسات فناور، هسته های پژوهشی و واحدهای تحقیق و توسعه در مرکز رشد، بهره برداری از شرایط تجمیع و هم افزایی پژوهشی در مجاورت سایر پژوهشگران و امکان حضور در فضایی میان رشته ای و میان بخشی است.

 

ساختمان‌های جدید به مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شد

افتتاح ساختمان‌های جدید مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دیگر برنامه ستاری در بخش دوم این سفر است. مرکزی که با زیربنای یک هزار متر مربع میزبان 35 هسته فناور است و 6 شرکت دانش‌بنیان نیز در آن مستقر هستند. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در افتتاح این مرکز از دستاورد 3 شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید ماسک، سلامت بین‌المللی و تولید البسه بیمارستانی بازدید کرد.

 

زیست بوم فناوری و نوآوری جنوب شرق کشور توسعه یافت

همچنین در ادامه این سفر، هاب توسعه زیست‌بوم نوآوری جنوب شرق کشور با حضور ستاری افتتاح شد تا با این اقدام فضایی برای استقرار شرکت های دانش‌بنیان و خلاق فراهم شود. این کاخانه قرار است جوانان متخصص را دور هم جمع کند و روند تولیدات بومی را شتاب دهد.

کارخانه نوآوری زاهدان در 8 هزار متر مربع میزبان 32 شرکت دانش‌بنیان و خلاق و 24 تیم استارتاپی است. فناورانی که در حوزه‌های مختلفی چون صنایع خلاق، صنایع دستی، نانوفناوری، صنعت دیجیتال، برق و الکترونیک، سلامت، معماری، کشاورزی، گیاهان دارویی و غیره فعالیت می کنند و در این کارخانه مستقر هستند.

در این کارخانه فضای کار اشتراکی، خدمات کسب و کار، صندوق سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد و نوآوری، آزمایشگاه‌های تخصصی و استودیوهای حرفه‌ای ایجاد شده است تا همه خدمات مورد نیاز به شرکت‌ها و استارتاپ ها ارائه شود.

 

افتتاح‌های آنلاین

افتتاح ویدئوکنفرانسی مرکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه ای فرخی سیستانی زابل، مرکز نوآوری مجتمع آموزش عالی سراوان، مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار، مرکز توسعه و تجاری سازی چابهار، مرکز نوآوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پایان بخش این سفر یک روزه است.