معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق ایرانشهر بر حمایت‌ها از توسعه زیست‌بوم فناوری سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز نوآوری و صنایع خلاق سیستان‌وبلوچستان در سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان گشایش یافت. این مرکز به توسعه کارآفرینی و فناوری در این استان کمک می‌کند و به تجاری‌سازی نوآوری‌ها منجر خواهد شد.

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از موفق‌ترین‌ها است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز در جمع رسانه‌های استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سفر امروز، شاهد آغاز به کار مراکز نوآوری و خلاق جدیدی در استان خواهیم بود، گفت: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری، مراکز نوآوری و خلاق در چابهار، ایرانشهر، زابل، زاهدان و سراوان نیز فعالیت خود را آغاز می کنند یا توسعه می‌دهند.

به  گفته ستاری، یکی از موفق‌ترین پارک‌های علم و فناوری کشور در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند که این تلاش‌ها به دیگر شهرهای استان نیز تسری یافته است. اتفاقی که زیست‌بوم فناوری و نوآوری را در جنوب شرق کشور گسترش می دهد.

رییس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز افزود: جوانان با استعداد و متخصصی در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و کسب و کارهای خود را توسعه داده‌اند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی این فعالیت‌ها و تلاش‌ها است.

ستاری همچنین گفت: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی می کنیم حمایت‌های اعتباری خود از این استان را افزایش دهیم و شرایط برای توسعه فناورانه سیستان وبلوچستان را فراهم کنیم.

 

مرکز نوآوری و صنایع خلاق ایرانشهر گشایش یافت

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آستانه آغاز هفته دولت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است تا با حضور در این استان و بازدید از دستاوردهای دانشی و فناورانه آن، روند توسعه زیست‌بوم در این استان شتاب پیدا کند. این سفر با افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق ایرانشهر آغاز شد.

 

کارخانه بافت بلوچ بازدید می‌شود

در ادامه این سفر ستاری به کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر می‌رود تا از محصولات تولیدی این کارخانه بازدید کند. کارخانه بافت بلوچ،  نامی آشنا در صنایع مادر نساجی ایران است که میزان تولید نخ در کارخانه ریسندگی با توجه به بازسازی و جایگزینی ماشین آلات قدیمی با جدید  به ۱۵ تن نخ در روز افزایش پیدا کرده است که در نهایت باعث افزایش ظرفیت و بالا رفتن کیفیت محصول تولیدی شده است.
 

دانشگاه سیستان و بلوچستان از ستاری میزبانی می‌کند

دانشگاه این استان نیز میزبان کاروان علمی و فناوری می‌شود. افتتاح ساختمان شماره 2 مرکز نوآوری این دانشگاه در 650 متر مربع یکی از برنامه‌های ستاری در این سفر است. همچنین کلنگ ایجاد برج فناوری دانشگاه نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به زمین زده خواهد شد تا این برج میزبان همه شرکت های دانش‌بنیان و خلاق این استان شود.

 

مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسعه می‌یابد

در این سفر یک روزه قرار است ساختمان جدید مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز افتتاح شود. این فضای یک هزار متر مربعی میزبان 35 هسته فناور و 6 شرکت دانش بنیان و خلاق است و با حضور ستاری بخشی از دستاوردهای دانشی آنها رونمایی خواهد شد.

 

کارخانه نوآوری زاهدان افتتاح می‌شود

بخش مهم و قابل توجه این سفر، افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری زاهدان است. با این افتتاح، یکی از استان‌های کمتر برخوردار کشور صاحب کارخانه‌ نوآوری می شود تا فضایی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و رفع نیازهای فناورانه این استان ایجاد شود. این کارخانه 8 هزار متر مربعی 32 شرکت دانش بنیان و خلاق و 24 تیم استارتاپی را در دل خود جای داده است. شرکت هایی فعال در حوزه صنایع خلاق، سلامت، گیاهان دارویی، معماری، کشاورزی و غیره.

این سفر با افتتاح ویدئوکنفرانسی مرکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه ای فرخی سیستانی زابل، مرکز نوآوری مجتمع آموزش عالی سراوان، مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار، مرکز توسعه و تجاری سازی چابهار، مرکز نوآوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهاربه پایان خواهد رسید.