یک نماینده مجلس با اشاره به اهمیت شرکت‌های خلاق، گفت: که در برنامه توسعه هفتم کشور باید به تلاش این شرکت‌ها توجه ویژه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حسین نوش آبادی نماینده مردم از حوزه انتخابیه ورامین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت بهره‌مندی صنایع و صنوف مختلف از فناوری و نوآوری، یک ضرورت انکار ناشدنی است. مجلس نیز  بر این ضرورت واقف است و با تمام توان از فرایند خلاق و دانش‌بنیان کشور حمایت می‌کند.

به گفته وی، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که من تا جان در بدن دارم از روند علمی کشور حمایت می‌کنم، ما نیز وظیفه داریم که تمام بسترهای لازم برای پیشرفت علمی کشور و فعالیت‌های فناورانه، خلاق و دانش‌بنیان را فراهم کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی عزمش را جزم کرده است تا بسته‌های حمایتی مورد نیاز را برای ادامه کار شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و کسب و کارهای فناورانه نوپا مهیا سازد.

وی در خصوص حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآر گفت: پایه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز همان خلاقیت و نوآوری است و شرکت‌های خلاق نیز با توجه به ماهیت ثروت آفرین و اشتغال‌زایی که دارند، صددرصد مورد حمایت قوه مقننه قرار خواهند گرفت و قوانین لازم برای پشتیبانی از آنها تنظیم خواهد شد.

نوش‌آبادی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه چند ماه دیگر، برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه می‌شود، بدون شک یک فصل مجزا در مورد حرکت علمی کشور در این برنامه پیش‌بینی خواهد شد و حمایت‌های خوبی برای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در نظر گرفته می‌شود.