دو شرکت نوپا به نام زئوس الکتریک و سیلون اسپورت در آمریکا از تولید کامیون بیراهه نوردی برقی جان سخت خبر داده‌اند که با یک بار شارژ بیش از ۶۴۰ کیلومتر را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، این خودرو از امکانات متنوعی برای برپایی کمپ در نقاط دورافتاده و انعطاف لازم برای حمل بار و نیز خواب و استراحت برخوردار است.

این خودرو ۷.۶ متر طول دارد و دارای سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب است. موتور این خودروی برقی ۲۹۰ اسب بخاری است و برای خنک کردن آن از یک مایع خنک کننده استفاده می‌شود.

تولید کامیون جان سخت برقی بیراهه نوردی با برد ۶۴۰ کیلومتر

خودروی یادشده که شباهت زیادی به کامیون دارد، دارای دو درب در جلو بوده و بخش کمپ آن هم دارای دو درب مجزا است. بدنه این خودروی برقی بر روی شاسی کامیون‌های برقی ساخته شده توسط شرکت زئوس سوار شده و در بخش کمپ آن مبل‌های قابل تبدیل به تخت، فضای حمل بار مانند دوچرخه، آشپزخانه، حمام و غیره در نظر گرفته شده است.

در مجموع ۴ نفر می‌توانند در این کامیون برقی کمپ استراحت کنند. یک سقف متحرک نیز به صورت کشویی برای ایجاد سایه توسط کامیون برقی مذکور در نظر گرفته شده است. این کامیون که قیمت آن اعلام نشده در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید.