مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برای گسترش بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برنامه‌های گوناگونی دارد. آموزش یکی از آنها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آموزش به عنوان نیاز پایه یک سازمان یا فعال اقتصادی در حوزه های گوناگون محسوب می‌شود. در حوزه های بازرگانی و صادرات نیز این موضوع اصلی بوده و یکی از پیش نیازهای مهم در توسعه توانمندی یک شرکت برای صادراتی شدن و فعالیت اقتصادی بین‌الملل است.

آگاهی از مسیرهای ورود به بازارهای صادراتی، مباحث مرتبط با حمل و نقل بین الملل، نقل و انتقالات مالی و آشنایی با ادبیات تجارت بین الملل نیاز اساسی فعالان برای ارتباط با سایر تجار و فعالان اقتصادی بین الملل است.

در همین راستا نیز کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی با درک این نیاز تلاش و حمایت ویژه ای را برای تامین نیاز آموزشی شرکت های دانش بنیان و مدیران بازرگانی این شرکت ها در نظر گرفته است که می توان به حمایت از برخی دوره های عمومی و در حال ارائه از طریق موسسات و سازمان های آموزشی معتبر به صورت بلاعوض اشاره کرد و همچنین سایر دوره های تخصصی بنا به تشخیص مجری خدمات یا اعلام نیاز شرکت های تحت حمایت قابل ارائه است.

حمایت در بخش آموزش شامل 70 درصد هزینه تا سقف مشخص می شود. 384 عدد مربوط به تعداد آموزش ها در سال 99 است که به شرکت های دانش بنیان و خلاق ارائه شد.

البته این خدمات ارائه شده در حوزه های مختلف مانند ماشین آلات، برق و الکترونیک، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات، داروهای پیشرفته، تجهیزات پزشکی، فناوری زیستی و خدمات تجاریسازی صورت گرفت و هر کدام از آنها سهم متفاوتی را از این خدمات دریافت کردند. به عنوان مثال ماشین آلات 33 درصد سهم را به خود اختصاص داد و مواد پیشرفته 15 درصد.

همچنین مقررات صادرات و واردات، اصول و فنون مذاکرات تجاری بین المللی، مدیریت استراتژیک بازاریابی بین المللی، اصول مکاتبات تجاری بین المللی، صفر تا صد صادرات، صادرات را شروع کنیم و اصول و مبانی بازرگانی بین الملل برخی از عناوین این دوره های توانمندساز آموزشی است.