تاکنون ۲۵ درصد از سریال «سلمان فارسی» به تولید رسیده و قرار است با پایان تولید پخش آن به صورت جهانی صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امروز ۲۳ شهریور مصادف با سالروز بزرگداشت سلمان فارسی است؛ شخصیتی که این روزها محور یک سریال الف فاخر در صداوسیما قرار گرفته و داوود میرباقری کارگردان مطرح و توانمند کشور در حال ساخت روایتی تصویری از زندگی اوست.

داوود میرباقری البته حدود ۲۰ سال است که تلاش داشت این سریال را به تولید برساند و طی یکی دو سال گذشته مقدمات پیش تولید و ساخت آن بالاخره فراهم شد.

امروز سه‌شنبه ۲۳ شهریور احسان ناظم بکایی مدیر روابط عمومی این سریال در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما حضور یافت و توضیحاتی درباره بزرگترین پروژه سریالی این روزهای تلویزیون ارائه کرد.

جزئیات جدیدی از سریال «سلمان فارسی»/ اثری که پخش جهانی دارد

ناظم بکایی در بخشی از سخنانش درباره سریال «سلمان فارسی» و بازیگران آن بیان کرد: سریال به شدت پربازیگر است و بازیگرانی از یونان، ارمنستان و مراکش جلوی دوربین رفته‌اند. «هشام رستم» از تونس که اسکار بازیگری دارد از بازیگران این سریال است، در فصل حجاز بازیگرانی از کشورهای عربی و در فصل ایران بازیگرانی از قفقاز و آسیای مرکزی اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به پخش جهانی آن بیان کرد: این مجموعه به معنای واقعی بین‌المللی و بین ادیانی است و پخش آن هم به صورت جهانی آغاز می‌شود.

ناظم بکایی همچنین گفت: در شهرک غزالی بیش از ۲۰ کارگاه وجود دارد و دوستان در حال کار هستند. همه عوامل بیمه کرونا شده‌اند. هر دو هفته یک بار هم تست پی سی آر گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره بازیگران ایرانی سریال یادآور شد: فرهاد اصلانی در نقش یک تاجر که سلمان را از ایران به بیزانس منتقل می‌کند، محمدرضا هدایتی در نقش یک شخص هندی، مهدی فقیه، علیرضا مهران، احترام برومند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران سریال هستند. عوامل پشت دوربین سریال نیز همه ایرانی هستند.

این فعال رسانه‌ای درباره روند تولید سریال نیز عنوان کرد: ساخت این سریال حدود پنج سال طول می‌کشد. رئیس صداوسیما تاکنون سه بار در پشت صحنه سریال حضور پیدا کرده است.

ناظم بکایی در پایان بیان کرد: سه فصل در این سریال روایت می‌شود؛ فصل ایران در دوره ساسانی که تا به حال در بخش نمایشی هیچ گاه سمت آن نرفته‌ایم، تاریخ عصر بیزانس و فصل حجاز که دوره اسلام را نشان می‌دهد. تاکنون بخش زیادی از فصل بیزانس که ۲۵ درصد از کار است تصویربرداری شده است. این فصل تولید سختی هم دارد و جاده‌ای است و سلمان فارسی سرگشته از این دیر به آن دیر و از این کلیسا به آن کلیسا می‌رود و نهایتاً با راهنمایی‌ها به سمت حجاز حرکت می‌کند تا منجی موعود را ببیند.