نخست وزیر انگلیس قصد دارد در دیداری رو در رو با بنیانگذار آمازون درباره چالش مالیات شرکت های فناوری و همچنین تغییرات آب و هوایی گفتگو کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، قرار است بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در یک ملاقات رو در رو جف بزوس بنیانگذار آمازون را درباره سوابق مالیاتی این شرکت به چالش بکشد.

به گفته مقامات انگلیسی، یکی از موضوعات مهم در ملاقات جانسون و جف بزوس نگرانی‌ها درباره نرخ مالیات شرکتی بین المللی غول‌های فناوری خواهد بود.

طبق گزارش جدید نشریه فایننشال تایمز سخنگوی جانسون در این باره می‌گوید: نخست وزیر به این موضوع مهم می‌پردازد. زیرا ما خواهان راه حلی بین المللی برای چالش‌های مالیاتی در فرایند دیجیتالی شدن اقتصاد هستیم.

در ماه جولای اقتصادهای بزرگ جهان طرحی را امضا کردند تا شرکت‌های چند ملیتی را وادار کنند در سطح جهانی حداقل ۱۵ درصد مالیات بپردازند.

این توافق که بعداً بین ۱۳۰ کشور ایجاد شد تضمین می‌کند شرکت‌های بزرگ از جمله غول‌های فناوری سالانه حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار مالیات بدهند. بخش اعظم این مالیات نیز به کشورهایی تعلق می‌گیرد که کسب و کار شرکت‌ها در آن مناطق تعلق دارد.

علاوه بر آن به گفته سخنگوی جانسون، نخست وزیر انگلیس در خصوص چالش‌های تغییرات آب و هوایی نیز با بزوس مذاکره می‌کند.

این در حالی است که طی روزهای آینده جانسون با جو بایدن در کاخ سفید نیز دیدار می‌کند.