جوانان خلاق بوشهری با نوآوری خود محصولی جدید در حوزه صنایع دستی دریایی تولید کردند. محصولی ایران ساخت که فرهنگ و تمدن ایرانی را رواج می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ساحل دریا و اقیانوس ها مملو از صدف هایی است که زیبایی خاصی را دارند. وقتی خلاقیت و نوآوری در میان باشد همین صدف های به ظاهر غیرکاربردی هم می تواند تبدیل به محصولاتی زیبا شود.

گروهی از جوانان بوشهری گرد هم جمع شند و با نوآوری خود محصولی ایران ساخت از صدف ها تولید کردند. محصولاتی که ترویج دهنده فرهنگ ایرانی است.

این جوانان با راه اندازی شرکت خلاق هنرپویان دستان بوشهر گروه هفت هزار و صد اقدام به تولید صنایع دستی دریایی (ساحلی) کرده اند.

سید مسیح موسوی زادگان درباره این محصول ایران ساخت گفت: صدف های مختلف از کرانه های خلیج فارس، عمان، خزر یا حتی اقیانوس ها جمع آوری می شود. پس از آن عملیات سایزبندی و فرآوری انجام می شود تا به راحتی وارد پروسه ساخت و ساز شوند.

وی درباره نوآوری این محصول بیان کرد: در این محصول صدف ها در کنار نقاشی ایرانی قرار می گیرند؛ نگارگری ایرانی. تصاویری مینیاتوری، گل و مرغ یا تذهیب که هر کدام بخشی از هنر ایران زمین را نمایش می دهد. این محصول جدید به صورت تابلو عرضه می شود.

پیش از این محصولاتی که با صدف تولید می شد تنها به صورت مجسمه و اشکال مختلفی بود که از کنار هم قرار گرفتن صدف ها تولید شده بود اما این جوانان با این محصول گوشه ای از فرهنگ غنی ایرانی را نمایش داده اند و محصولی ایران ساخت با استفاده از رنگ، ترکیب بندی تولید کرده اند. گرچه ماده خام و اولیه تقریبا یکی است اما نگاهی تازه را می توان در آن دید.

این جوانان در شرکت خود از رشته های مختلف مانند صنایع دستی، هنرهای دستی و نگارگری ایرانی جمع شده اند و برای توسعه بازار خود در تلاش هستند.

در حال حاضر نزدیک به 1400 شرکت خلاق در کشور فعال هستند که با نفوذ خلاقیت و نوآوری تولید محصولات خود روشی جدید برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به کار برده اند. اقداماتی که یادگار گذشتگان را به میراث آیندگان تبدیل می کند و گام هایی برای ماندگاری فرهنگی اصیل کشورمان باشد.