سری آیفون ۱۳ به تازگی رونمایی شده و برخی ویژگی های آن ارتقا یافته اند. اکنون وب سایتTechInsights یک آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را اوراق کرده تا داخل آن را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از گیزمو چاینا، اوراق کردن این دستگاه نشان داد آیفون ۱۳ پرو دارای RAM LPDDR۴X با ظرفیت ۶ گیگابایت است. این حافظه از نسخه LDPDDR۵ که اکنون در بازار موجود است، قدیمی تر به حساب می‌آید. همچنین اطلاعات دیگر حاکی از آن است که GPU آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو یکسان است و فقط تعداد هسته‌های آن در دو دستگاه متفاوت است. بر این اساس GPU آیفون ۱۳ دارای ۴ هسته و نسخه گرانقیمت تر آن دارای ۵ هسته است.

در کنار این موارد آیفون ۱۳ دوربین با پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری دارد و به عبارت دیگر پیکسل‌های آن بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ است. از سوی دیگر نسخه پرو این دستگاه دارای دوربینی با پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری دارد.

قیمت آیفون ۱۳ پرو  ۱.۹ برابر هزینه ساخت آن است

همچنین اپل از تراشه‌های خود از جمله A۱۵، Audio Cedecو Audio Aplifier های در سری آیفون ۱۳ استفاده کرده است. قطعات دیگر دستگاه‌ها از شرکت‌های کوالکام، KIOXIA، NXP و USI تهیه شده‌اند.

هزینه قطعات و مواد به کاررفته در آیفون ۱۳ پرو حدود ۵۷۰ دلار است. این رقم بالاتر از هزینه ۵۴۸ دلاری آیفون ۱۲ پرو است. دلیل افزایش قیمت نیز گران‌تر شدن تراشه، حافظه NAND و غیره است. البته باید توجه داشت این قیمت گذاری بدون محاسبه هزینه‌های دیگر مانند نرم افزار، دستمزد نیروی کار و بارگیری محصولات است.

قیمت آیفون ۱۳ پرو  ۱.۹ برابر هزینه ساخت آن است

در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت باقیمت ۱۰۹۹ دلار برای خرید عرضه شده است. این بدان معنا است که اپل دستگاه مذکور را ۱.۹ برابر هزینه ساخت آن می‌فروشد.