صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان ویژه‌ای برای افزایش مشارکت محققان ایرانی در ارتباط با فعالیت‌های موسسه یاسا منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پژوهشگران و محققان برای شرکت در این فراخوان تا 30 آبان ماه سال جاری فرصت دارند تا طرح های خود را به سامانه طرح‌های پژوهشی صندوق ارسال کنند.

این فراخوان با هدف افزایش همکاری با موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی (یاسا) منتشر شد تا شاهد ارتقای پژوهش‌های مرتبط با موضوع های فعالیت این موسسه باشیم.

در این راستا صندوق از طرح های ارسالی در 5 حوزه حمایت می‌کند. انرژی، تغییرات اقلیم، منابع آب و امنیت غذایی، آلودگی هوا و محیط زیست، مدل سازی و تحلیل سیستم ها این حوزه ها هستند.

3 برنامه پژوهشی پیشبرد تحلیل سامانه ای، تنوع زیستی، انرژی، اقلیم و محیط زیست از جمله برنامه های موسسه یاسا است که با محورهای این فراخوان هم خوانی دارد. پس طرح های ارسالی پژوهشگران کشور باید از نظر موضوعی با یکی از این 3 برنامه در ارتباط باشد. همچنین، استفاده از پایگاه های داده، مدل ها و ابزارهای پژوهشی موسسه از شرط های لازم هر پروپوزال است.

البته داشتن رویکرد سیستمی در پژوهش و پیش بینی خروجی های قابل استفاده در راستای سیاست گذاری مبتنی بر شواهد یا ارائه راه حل برای چالش های بومی، ملی و منطقه ای از دیگر شرایط این فراخوان است.

تمام حمایت های این فراخوان از سوی صندوق انجام می شود و از ۱۰ طرح پژوهشی دارای ویژگی های کیفی و کلیه شرایط علمی مورد نظر صندوق تا سقف ۵ میلیارد ریال حمایت خواهد شد.

هزینه خدمات آزمایشگاهی، هزینه سفر و هزینه نیروی انسانی در این فراخوان توسط صندوق حمایت می شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق مراجعه کنند.