فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان با تولید شوینده‌های لباس ایران‌‌ساخت با کیفیتی بالاتر از نمونه‌های وارداتی اکنون نیاز داخلی را تامین می‌‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، صادق عسگری مدیرعامل شرکت پدیده شیمی جم با اشاره به تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه بهداشتی گفت: تولید نرم‌کننده‌های حوله و لباس از محصولاتی هستند که فناوری تولید آن تا پیش از این، وارداتی بود. این محصول ایران‌ساخت، نسبت به نمونه خارجی، نرم کنندگی و رایحه بهتری دارد و همین امر سبب شده که بتوانیم بازار داخل را در اختیار بگیریم.

تامین نیاز کشور به مواد اولیه و فرآورده‌های شوینده

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه در کشور به میزان 150 تن از این محصول نیاز است که واردات هر کیلوگرم، 2 دلار هزینه در بردارد. با تولید این محصول اما جلوی خروج 3 میلیون و 300 هزار دلار ارز گرفته می‌شود. همچنین این محصول پوشش‌دهی بهتری روی لباس و حوله دارد و می‌تواند حوله و لباس را به‌خوبی نرم کند.

محصول دیگر شرکت پدیده شیمی جم، مواد فعال سطحی برای مواد شوینده و شامپو است، قیمت این محصول با نمونه خارجی قابل رقابت و کیفیت آن در حد نمونه‌های خارجی است.

آمارها بیانگر آن است که خرید محصولات اولیه ایران‌ساخت راحت‌تر است چراکه با توجه به شرایط اقتصادی، تخصیص ارز برای کالاهای این چنینی سخت است و شرکت‌ها به خرید محصولات داخلی تمایل دارند. محصولات تولید داخل ارزان‌تر است و کارخانجات می‌توانند هزینه آن را آسان‌تر پرداخت کنند.

ایجاد اشتغال 100 نفری

محصولات دانش‌بنیان شرکت پدیده شیمی جم توانسته اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد. درمجموع 130 نفر در شرکت مشغول به کار هستند که 100 نفر آن از طریق تولید این محصولات به کار گرفته شده‌اند.

مدیرعامل پدیده شیمی جم با تأکید بر لازمه حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ابراز کرد: فرآیندهای پیچیده اداری بسیار زمان‌بر است و باعث می‌شود که ما نتوانیم خریدهای به موقع داشته داشتیم؛ این امر به مسئله تولید صدمه وارد می‌کند بنابراین نیاز است که مسئولان این نقایص را برطرف کنند.

این فعال فناور، ماندگاری در فضای رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان را مستلزم برنامه‌های توسعه‌ای دانست و افزود: این شرکت دانش‌بنیان نیز برنامه‌هایی برای آینده دارد که قصد دارد برای حضور در بازار رقابت بین‌المللی انجام دهد.