یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نیمه دوم سال جاری ارائه حمایت‌های ویژه صادراتی به شرکت‌های تواتمند و دارای محصولات باکیفیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شاخصه‌ مهم در اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، حضور فعالانه مردم و بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی است و اوج این کار نیز با مشارکت و خودنمایی این حضور در بازار جهانی رقم می‌خورد. بازاری بزرگ و پرسود که منافع مالی زیادی برای جامعه به همراه می‌آورد و زمینه‌ساز توسعه پایدار کشورها است.

بر همین اساس و با توجه به ضرورت حضور ایران در بازارهای فناورانه جهانی و بالا بودن توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در این زمینه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پا به میدان گذاشت تا زمینه‌ساز حضور این شرکت‌ها در میادین جهانی شود.

به گفته مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این معاونت در همین راستا اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌ها و خط مشی‌ها و بسته‌های حمایتی مرتبط با توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان با مشارکت مراجع ذیربط کرده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌های خارجی، افزایش مشارکت‌ ایرانیان خارج از کشور و اتصال توانمندی‌های داخلی به بازار جهانی از جمله اقدامات معاونت علمی و فناوری در حوزه افزایش صادرات است.

قلعه نوی با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در نیمه دوم سال 1400، گفت: با توجه به بهتر شدن شرایط در سال جاری و بویژه پیش بینی نیمه دوم سال، برنامه‌های حمایتی معاونت علمی برای تقویت توان صادراتی شرکت‌ها و توسعه بازار محصولات دانش بنیان دنبال خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: از جمله برنامه‌های پیش رو در مسیر صادراتی محصولات دانش بنیان ویژه سازی حمایت‌ها برای شرکت‌های دانش بنیانی است که در زنجیره تامین بین‌المللی قرار می‌گیرند. این مهم از طریق ارزیابی آمادگی صادراتی آنها و تطابق محصولات تولیدی آنها با حجم و اندازه بازار دنیا از طریق داده‌های سازمان تجارت جهانی انجام خواهد شد.