درآمد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به 4 هزار و 125 میلیارد ریال رسید. این مجموعه‌ها حدود 70 هزار مشتری دارند و بیش از 2 میلیون خدمت به آنها ارائه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بر اساس اعلام شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال گذشته مجموعه‌های عضو این شبکه با وجود شیوع بیماری کرونا توانستند ارائه خدمات خود را افزایش دادند و بیش از 4 هزار میلیارد ریال درآمدزایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این میان درآمد مجموعه‌های آزمایشگاهی بخش خصوصی با 28 هزار میلیارد ریال در رتبه نخست قرار دارند. پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز سهم 10 هزار میلیارد ریالی درآمدها را از آن خود کردند. دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز در رتبه‌های بعدی درآمدزایی قرار دارند.

سال 99، این مراکز  2 میلیون و 180 هزار و 471 خدمت آزمایشگاهی ارائه کردند که در این زمینه نیز شرکت‌های خصوصی گوی سبقت را از دیگر مراکز آزمایشگاهی ربودند و بیش از یک میلیون از این خدمات را به خود اختصاص دادند.

مراکزی که بیش از 70 هزار مشتری دارند و از خدمات ازمایشگاهی استفاده می کنند. خدماتی در حوزه‌های فنی و مهندسی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره.