یک مدیر ارشد اجرایی فیس بوک روز گذشته اعلام کرد این شرکت قابلیت‌های جدیدی برای دور نگه داشتن نوجوانان از محتوای مضر قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، این درحالی است که قانونگذاران آمریکایی مشغول بررسی تأثیرگذاری فیس بوک و زیرمجموعه آن مانند اینستاگرام بر سلامت ذهنی جوانان هستند.

نیک کلگ نایب رئیس امور جهانی فیس بوک در یک برنامه شبکه خبری سی ان ان اعلام آمادگی کرد تا الگوریتم‌هایی را در اختیار رگولاتورها قرار دهد که برای ترویج محتوا استفاده می‌شود. اما او گفت نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا الگوریتم‌های این شرکت به ترویج ایده‌های افرادی منجر شده که در ششم ژانویه به کنگره حمله کردند یا خیر.

این درحالی است که چند روز قبل فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس بوک وافشاگر اسناد داخلی این شرکت در کنگره شهادت داد و اعلام کرد این شرکت کاربران را تشویق می‌کند تا در اپ بمانند و به سلامت نوجوانان آسیب می‌رساند.

کلگ به سی ان ان گفت: ما قابلیت‌هایی را عرضه می‌کنیم که تفاوت‌های قابل توجهی به وجود می‌آورند. این تفاوت‌ها دقیقاً در جایی ایجاد می‌شود که سیستم ما نوجوانی را رصد می‌کند که مکرراً محتوای یکسانی را نگاه می‌کند. ممکن است این محتوا برای سلامت وی مناسب نباشد. ما او را تشویق می‌کنیم تا محتوای دیگر را رصد کند.

علاوه بر آن کلگ اشاره کرد علاوه بر توقف توسعه اینستاگرام کودکان، این شرکت تصمیم دارد ویژگی جدیدی به نام «استراحت کنید» ارائه کند که نوجوانان را ترغیب می‌کند استفاده از اینستاگرام را متوقف کنند.

به بیان ساده در اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌شود که نوجوانان را از محتوای مخرب دور و آنها را تشویق می‌کند از پلتفرم فاصله بگیرند.

البته کلگ بازه زمانی مشخصی برای ارائه هیچیک از این ویژگی‌ها اعلام نکرد.