رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم که قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را به روز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اسفندیار اختیاری در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد گفت: در گزارش عملکرد های پارک ها تاثیرگذاری فعالیت های شرکت های دانش بنیان به کشور کمتر دیده می‌شود.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بیان این ارزش ها باید در ارائه گزارش های پارک های علم و فناوری رنگ بیشتری بگیرد، گفت: تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان در اقتصاد ما و موارد خاصی که کشور دارد بسیار عمیق تر از آن چیزی است که ما می بینیم و می شنویم.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گذشت ۲۰ سال، نیاز است که پارک های علم و فناوری، بدنه های مختلف اجرایی کشور و حتی قانون‌گذاری و قضایی با فکر و ایده اقتصاد دانش بنیان آشنا شوند و به نظر می رسد که هنوز هم باید در این خصوص کار کرد.

اختیاری ادامه داد: باید هنوز هم در خصوص تأثیر گذاری شرکت های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای بدنه اجرایی باید صحبت شود.

وی افزود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که هر روز با توجه به گذشت یک دهه هنوز هم بخشی از این قانون اجرایی نشده است چرا که آیین نامه اجرایی آن را باید دولت بنویسد تا نهادهای مختلف آن را قبول داشته باشند و آن را پیاده کنند.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این دوره از مجلس سعی کردیم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را به روز کنیم که دولت وقت موافق نبوده و هنوز نیز دولت فعلی موافقت خود را با این ایده و به روز کردن این قانون اعلام نکرده از این رو مجبور شدیم طرح را در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

وی گفت: امیدواریم دولت فعلی با حمایت رسمی خود، باعث شود این طرح تبدیل به لایحه شود تا بتوانیم از کل ظرفیت قانونگذاری برای این موضوع استفاده کنیم.

اختیاری یادآور شد: این طرح تا چند هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد؛ شور اول آن تصویب شده و شور دوم آن برای تصویب مطرح خواهد شد.