تا پایان سال گذشته در قالب برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» در حوزه نانو، 15 شرکت نوپا به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور » به عنوان پایگاه تخصصی حوزه فناوری نانو همکاری می‌کند. این برنامه در قالب حمایت از برگزاری دوره‌های علمی و پژوهشی شامل «پسادکتری»، «فرصت مطالعاتی»، «استاد مدعو و معین»، «تاسیس شرکت نوپا» و «انجام سخنرانی‌ها و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه فناوری نانو»، ارتباط موثر دانشمندان و متخصصان ایرانی خارج از کشور و مراکز پژوهشی برگزیده کشور را تسهیل می‌کند.

این ستاد در سال 99 در بین پایگاه‌های همکار این برنامه رتبه دوم را در میان 70 پایگاه همکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب کرده است. بر اساس آمارهای ارائه شده 9 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در دوره‌های پسادکتری مشارکت کرده‌اند.

همچنین 16 نفر از آنها در دوره‌های سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی  شرکت کردند. 15 شرکت نوپا نیز توسط این افراد در حوزه نانو شکل گرفت. 1 درخواست برای دریافت فرصت مطالعاتی و یک درخواست برای استاد مدعو و معین نیز ارائه شد.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است. این کار با ایجاد بیش از 120 پایگاه شامل بهترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان  کشور سرعت گرفته است.