سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حکمی پرویز کرمی را به عنوان رئیس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاری در این حکم خطاب به کرمی آورده است:

«نظر به ضرورت اجرا، هماهنگی و نظارت مستمر و مستقیم بر سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در چارچوب مفاد و مصوبات شورای ستاد در پرتو ارزش های متعالی اسلام و رعایت اصول و منشور اخلاقی دولت سیزدهم، جنابعالی را که از مراتب تعهد و تخصص در حوزه  فناوری های نرم، فرهنگی و صنایع خلاق برخوردارید با حفظ سمت دبیری ستاد به عنوان رئیس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم منصوب می کنم.

انتظار است با برنامه ریزی قوی و پویا، زمینه را برای افزایش کارایی، اثربخشی، هماهنگ سازی و توسعه ظرفیت ها در تحقق اهداف دولت سیزدهم از خداوند متعال خواستارم.»

 

سندی برای ارتقا جایگاه ایران

این سند در چارچوب دستیابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی و خلاق و ارتقای کمی و کیفی محصولات و خدمات فرهنگی و خلاق بومی تدوین شده است. البته تاکید بر  استفاده از دانش فنی و فناوری های مربوطه، بهبود فضای کسب و کار، افزایش بهره وری و رشد نوآوری های اجتماعی از اهداف اولیه و اصلی این سند است.

همچنین دستیابی به جایگاه نخست تولید و صادرات در منطقه، و کسب سهمی از بازار در منطقه و حوزه بین‌الملل نیز بخشی از اهدافی است که این سند دنبال می کند تا با انجام اقدامات لازم محقق شود.

پرویز کرمی در حال حاضر دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.