مرکز شرکت‌‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فهرست محصولات دارای اولویت دانش‌بنیان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت هایی که دارای این محصولات هستند می‌توانند از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند. در این فهرست محصولاتی در حوزه‌های کشاورزی، مواد شیمیایی، دارو، الکترونیک، مواد پیشرفته و تجهیزات پزشکی در فهرست محصولات اولویت‌دار دانش بنیان قرار گرفته‌اند.

بر مبنای آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان نوع 1 و 2، دارا بودن نمونه آزمایشگاهی و دانش فنی؛ از شروط اولیه تایید محصولات دانش‌بنیان است. در تصویب آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان نوع 3 نیز مقرر شد، چنانچه شرکتی دارای محصولات اولویت‌دار دانش‌بنیان و همچنین دارای نقض در شروط مذکور باشد، می‌تواند با دارا بودن سطح فناوری و کسب بخشی از دانش فنی، به عنوان شرکت دانش بنیان نوع 3 تایید شود.

در صورتی که شرکت قبلا به‌صورت دانش‌بنیان نوع 1، 2 یا 3 تایید شده باشد، در صورتی که محصول آنها جزو محصولات اولویت‌دار بوده و مردود شده باشد، می‌تواند با مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی، درخواست تسهیلات از صندوق دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از استعلام از مرکز شرکت‌های دانش بنیان و تایید شدن محصول، از این محصولات حمایت می کند.

تولید آنزیم ها و اسیدهای آمینه با کاربرد خوراک دام، طیور و آبزیان، مرغ لاین، نژادهای برتر شیری، تولید استارتر و پروبیوتیک لبنیات، دستیابی به توانمندی فنی تولید یک آنزیم و یک مکمل نان، حمایت از تولید نهاده های زیست فناورانه کشاورزی و تولید کود از پسماندهای بیولوژیکی برخی از این محصولات هستند.