باشگاه پژوهشگران آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف شناسایی افراد مستعد در این حوزه راه‌اندازی شده است تا با حمایت از پژوهشگران آنها به درستی در راستای توسعه دانش و فناوری نقشه برداری مغز هدایت شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  6 ماه از راه اندازی این باشگاه می گذرد و اکنون 700 نفر از اساتید برجسته حوزه های مرتبط با نقشه برداری مغز عضو این باشگاه هستند. با این اقدام ترویج دانش نقشه برداری مغز در سطح ملی سرعت گرفته است. همچنین باشگاه پژوهشگران آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به رفع چالش ها و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری پژوهشگران برای انجام پروژه های تحقیقاتی کمک می‌کند.

البته این باشگاه در اقدامی تسهیلات آموزشی و پژوهشی به اعضای خود اعطا می کند و با ساماندهی تیم های هدفمند برای برگزاری رویدادها یا مسابقات در حوزه نقشه برداری مغز به توسعه این حوزه کمک کرده است.

افراد عضو باشگاه می توانند از 6 مزیت استفاده کنند. امکان شرکت در تمامی وبینارهای آزمایشگاه به صورت رایگان، شرکت در سمپوزیوم های تازه های نقشه برداری مغز ایران برای همه اعضای باشگاه پژوهشگران به صورت رایگان، 30 درصد تخفیف حضور در کارگاه های آنلاین بسته به امتیاز کسب شده، تخفیف 20 درصدی تا سقف 40 درصد برای هزینه خدمات پژوهشی، امکان حضور در دوره های کارآموزی رایگان و دریافت گواهی و همکاری با آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز  و دریافت گواهی همکاری این مزیت ها هستند.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است