نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران‌ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق حوزه کشاورزی و امنیت غذایی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نمایشگاهی برای ارائه توانمندی ها و ظرفیت های فناورانه کشور. محصولاتی که با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرحله تولید نمونه، تجاری سازی و فروش در بازار داخلی قرار دارند. رویدادی با هدف به هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و امنیت غذایی با مجموعه‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی.

اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نمایشگاه یک روزه که محلی برای نمایش دستاوردهای فناورانه حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در کشور است، بازدید کردند.

 

ضرورت تزریق فناوری به صنعت کشاورزی

قادری فر در بازدید از این‌ نمایشگاه، گفت: در این فضا دستاوردهای فناورانه حوزه امنیت غذا و کشاورزی به نمایش درآمده است. یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی نیز توسعه استفاده از فناوری در این عرصه صنعتی با رویکرد سلامت و امنیت غذا است.

وی افزود: در این نمایشگاه یک روزه شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده خود را به محصول تبدیل کرده و یک محصول قابل عرضه به صنعت کشاورزی دارند، شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه به نوعی به هم‌رسانی عرضه و تقاضا را به عهده دارد تا فناوری‌های نوین حوزه کشاورزی برای اتحادیهها و تشکل‌های کشاورزی عرضه شود.

به گفته قادری‌فر، در ادامه این برنامه‌ها نشست‌های رودررو بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش کشاورزی شکل می‌گیرد تا این محصولات در بازار با رویکرد ارتقای امنیت غذایی عرضه شوند. این کار منجر به شکوفایی بخش کشاورزی خواهد شد.

در نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان کشاورزی و امنیت غذایی، فضایی برای مذاکرات رودررو میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران یا سازمان‌های متقاضی این محصولات در نظر گرفته شده بود.

 

چه محصولاتی در این نمایشگاه عرضه شده اند

همه این محصولات با استفاده از فناوری‌های نوین و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده‌اند‌ تا گامی بزرگ برای توسعه استفاده از فناوری در این صنعت برداشته شود.

صنعت کشاورزی یکی از صنایع مادر کشور و موثر در توسعه و رونق اقتصادی است و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند برای کشور ارزش‌آفرینی کند‌.

«شرکت آبیاری زیرسطحی ایرانیان با محصول سیستم نوین آبیاری زیرسطحی»، «شرکت نوین رشد نادیان با انواع خوراک آبزیان»، «شرکت پرواز یاران سیرنگ با پهپاد کشاورزی» و «شرکت بسپار پیشرفته شریف با محصول بسته بندی های با ماندگاری بالای محصولات کشاورزی» در این نمایشگاه حضور داشتند.

«نخستین مرکز تولید جنین گاو شرکت سینافناوران ماندگار»، «انواع مکمل‌های رشد گیاهان»، «کودهای محتوی عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان»، «بذرهای هیبرید» و غیره نیز در این‌ نمایشگاه عرضه شده بود‌.