با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، دومین دوره مسابقات پاناسه برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار 30 آبان‌ماه سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این مسابقه با هدف فراهم کردن بستری برای عملیاتی و کارآمد کردن پایان نامه های دانشجویی در سطح کشور برگزار می شود. در مسابقات پاناسه، دانشجویان پایان‌نامه خود را در سه دقیقه و با زبان ساده بیان و و معرفی می‌کنند. پایان‌نامه‌های حوزه‌های مهندسی، علوم زیستی، علوم پایه، علوم انسانی، پزشکی، هنر و صنایع خلاق و کشاورزی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

از دیگر اهداف تعیین شده برای این مسابقات، ترویج علم در سطح جامعه و آگاهی سازی عمومی مردم از دستاوردهای علمی دانشگاهی است. امسال طرح‌های پژوهشی که در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت شده‌اند نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

در این دوره‌ از جشنواره بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جایزه و کمک هزینه‌ی پژوهشی نقدی به منتخبین اهدا خواهد شد. همچنین برگزیدگان نهایی در قالب یک برنامه تلویزیونی به رقابت می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد تا 30 آبان فرصت دارند، تولیدات خود را ارسال کنند. این آثار در سایت بارگزاری می شود و پس از فرآیند داوری در نهایت برترین‌های این رویداد معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهند شد.

در دور نخست این مسابقات، ۱۵۰ اثر به عنوان منتخبین اولیه انتخاب شد و سپس در مرحله دوم داوری ۳۰ اثر شاخص برای حضور و ارائه آثار خود در برنامه تلویزیونی برگزیده شدند.