معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین تقدیر از برترین های دبیرستان ماندگار البرز با اشاره به اینکه تاثیرگذاری دانش‌آموزان در جامعه ضروری است؛ بر تحول نظام آموزشی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری در این آیین اظهار کرد: شما در مهم‌ترین سال‌ها و روزهای زندگی خود قرار دارید و از این فرصت بهترین بهره را ببرید. چون تصمیمات این روزهای شما آینده و مسیر زندگی شما را تعیین و تضمین می کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: از شما می‌خواهم که به دنبال تاثیرگذاری در جامعه باشید. اینکه شما رتبه نخست کنکور را کسب کنید برای خود شما افتخار است؛ اما برای اینکه در جامعه نقشی ماندگار داشته باشید به سمت استفاده از ایده ها و کارافرینی حرکت کنید.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: به این فکر کنید که یک روز از زندگی شما قرار است کلیپی ۳ دقیقه ای آماده شود. به گونه ای زندگی کنید که در این کلیپ کارهای شاخص و ماندگاری از شما پخش شود.

ستاری همچنین بیان کرد: طی این چند سال تغیبرات بنیادی در حوزه آموزش دانشگاهی ایجاد شده است و دانشگاه ها و اساتید به سمت تاثیرگذاری و ارتباط درست با صنعت حرکت کرده اند. این تغییر و تحولات در نظام آموزشی مدارس نیز باید ایجاد شود. مدارس باید به سمت کاربردی کردن آموزش ها و استفاده درست از ایده ها، خلاقیت ها و توانمندی دانش آموزان حرکت کنند. باید نظام آموزشی تاثیرگذاری دانش‌آموزان در جامعه را هدف قرار دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه دانش آموخته دبیرستان کمال است، گفت: باید مدارسی چون البرز و کمال در کشور بیشتر شوند تا دانش‌آموزان را در مسیر درست آموزش و کاربردی کردن توانمندی آنها قرار دهند.

رییس ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق ادامه داد: یکی از برندگان امسال جایزه مصطفی از تحصیل کردگان دبیرستان البرز بود. راز ماندگاری این نوع از مدارس نیت و روح پاک بنیانگذاران آنها است. این افراد پایه گذار تحولات بنیادینی در آموزش کشور بودند.

 

 

ستاری افزود: نیازهای آموزشی کشور متحول شده است و باید نظام آموزشی به سمتی حرکت کند که دانش آموزان بتوانند نیازها و چالش های کشور را پاسخ دهند. کاری که دانشگاه‌های ما انجام داده‌اند و به سمت کاربردی سازی آموزش‌ها حرکت کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس حمهوری با اشاره به دانشگاه صنعتی شریف، بیان کرد: طی چند سال اخیر در اطراف این دانشگاه، حدود ۶۰۰ شرکت و بیش از ۵ هزار دانشجو و فارغ التحصیل مستقر هستند و فعالیت می کنند. این یعنی دانشگاهی که با جامعه تعامل درست دارد و به سمت رفع نیازها حرکت کرده است.

ستاری ادامه داد: مردم و دولت برای آموزش در کشور هزینه می کنند چون توقع دارند مشکلات و مصائب کشور به دست جوانان خودمان رفع شود. اینکه تحصیل کردگان کشور به درد جامعه بخورند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: معاونت علمی همراه آموزش و پرورش برای تغییر نظام آموزشی است. همانطور که برای تجهیز آزمایشگاهی دانش‌آموزی و پژوهش‌سراها ۵۰ درصد تخفیف خرید از محصولات ایران ساخت ارائه می کند. این تخفیفات برای تجهیزات حوزه نانو فناوری، زیست فناوری و هوایی تا ۷۰ درصد هم می رسد.

ستاری افزود: شما دانش‌آموزان نباید به سمت استخدام شدن بروید. این کار بزرگ ترین خیانت به اعتماد به نفس و توانمندی شما است. به کارافرینی و نوآوری فکر کنید تا در آینده خود و جامعه تاثیرگذار باشید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در این دبیرستان از آزمایشگاه و ساختمان علوم و فنون شهید فخری زاده آن نیز بازدید کرد.

دبیرستان ماندگار البرز یکی از مدارس دارای پشتوانه علمی و فیزیکی است و ۱۸۰۰ دانش آموز دارد و بیشترین کرسی دانشگاهی را در میان مدارس دولتی تهران به خود اختصاص داده است.

 

م