در روزهای شیوع کرونا شکل‌گیری هسته‌های فناور حوزه نانو در عرصه‌های پزشکی، حسگرها و ملزومات بهداشتی شتاب گرفت. مجموعه‌هایی که روند توسعه فناوری در کشور را شیبی صعودی داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به تیمی شکل گرفته بر اساس توانایی‌های بازاریابی، مالی، فنی و دانشی اعضا که برای ارائه راه‌حل‌ها و خدمات منحصر به فرد برای مسایل و چالش‌های فناورانه پیش‌قدم می‌شوند هسته فناور می‌گویند. تیم‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری حضور می‌یابند و یکی از زنجیره‌های ارزش این عرصه‌ها محسوب می شوند.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهره گرفتن از ظرفیت این تیم‌ها اقدام به حمایت از فعالیت آنها کرده است. طی یک سال گذشته نیز با پایش 75 هسته فناوری، 39 مجموعه را بررسی و در نهایت مورد حمایت قرار داد. با همه‌گیری کرونا طی دو سال اخیر، حوزه‌های پزشکی، حسگرها و ملزومات بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند که در این برنامه سهم قابل توجهی حدود 60 درصد از حمایت‌ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین انرژی‌های نو از جمله حوزه‌های تحول‌آفرین و جذاب برای تجاری‌سازی بین‌المللی به حساب می‌آید که 15 درصد هسته‌های فناور منتخب را شامل می‌شود.