بهره ­مندی­ های نوآورانه پزشکی بازساختی از سلول‌های بنیادی در ارتقای سلامت و درمان پررنگ شده و کارکردهای تازه‌ای از این فناوری را می‌بینیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جراحی بازساختی یکی از روش‌های فناورانه مبتنی بر پزشکی بازساختی است که آسیب‌های ناشی از بیماری و مشکلات مادرزادی را برطرف می‌کند.

تفاوت با جراحی زیبایی

این نوع جراحی، قسمت‌هایی از بدن که دچار نواقص یا عارضه‌هایی هستند یا تحت تاثیر بیماری‌ها، دچار آسیب شده است را ترمیم می‌کند.بنابراین مفهوم بازساختی در این نوع جراحی، به معنای ترمیم عارضه ناشی از آسیب یا تخریب چیزی است و با جراحی زیبایی تفاوت دارد.جراحی بازساختی، کاربرد درمانی داشته و وجه ه­ای زیباشناختانه ندارد.

بهره ­گیری از سلول­ های بنیادی

همه افراد، سلول‌های بنیادی را در سراسر بدن خود دارند.این ماده اولیه، توانایی تبدیل شدن به انواع مختلف سلول را دارد.این ویژگی، سلول های بنیادی را منحصر به فرد کرده و به توانایی آن در تسریع بهبود و بهبودی از جراحی کمک می­ کند.

به همین دلیل، درمان به کمک سلول­ های بنیادی، یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری‌های پزشکی به شمار می‌رود.این روش درمانی از توانایی ترمیمی بدن شما برای سرعت بخشیدن به بهبودی از طریق بازسازی سلول بهره می­ برد. بهبود درد و زمان بهبودی کوتاه‌تر پس از عمل جراحی، از مزایای درمان به کمک سلول‌های بنیادی است.

جراحی‌های زانو، شانه و سایر جراحی­ های ارتوپدی به زمان بهبودی نسبتا طولانی نیاز دارند و گاهی اوقات، جراحی اجتناب­ ناپذیر است.امروزه پیشرفت در پزشکی بازساختی می­ تواند زمینه‌ای فراهم کند تا بدن پس از جراحی، با استفاده از توانمندی سلول‌ها دوباره بهبود یابد.

این فناوری هم­اکنون با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در حال توسعه است و تجهیزات و روش‌های درمانی، در مسیر رو به پیشرفت قرار دارند. ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری برای شتاب دادن به سرعت پروژه­های این دانش، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه این حمایت می‌کند.