با توسعه و رشد فناوری در سالیان اخیر، کسب و کارها به شدت دچار تغییرات ساختاری شدند. به همین دلیل اگر با طوفان فناوری همراه نشوند قطعا از قافله بازار و هم صنفان خود عقب می‌مانند. بر همین اساس تاکنون 6 نرم‌افزار کاربردی در گوشی‌های همراه برای هوشمند کردن کسب و کارها طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کسب‌وکار هوشمند یا هوش سازمانی در واقع استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که کمک می کنند تا با استفاده از داده‌های اطلاعاتی، تصمیمات مدیریتی و سازمانی بهتر و کاربردی‌تر شود و اطلاعات دقیق‌تر، صحیح‌تر و مطمئن‌تر در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد. کارشناسان اعتقاد دارند که هوشمندسازی امکان دسترسی بیواسطه به دادهها توسط تصمیمگیرندگان در تمامی سطوح سازمان را برای تحلیل و تصمیمگیری بهتر فراهم می‌کند.

این روند ضروری و راهبردی در کشورمان با طراحی 6 نرم‌افزار کاربردی در تلفن همراه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر توسعه قرار گرفته است و این محصولات به یاری کسب و کار آمده اند تا بتوانند گلیم خود را در میانه جنگ نوظهور فناورانه بیرون بشکند و با دیگر مجموعه‌ها رقابلت کنند.

 

1.اپلیکیشن خدمات تبلیغات کلیکی آرتار

یکی از نرم‌افزارهای تولید شده در این حوزه، اپلیکیشنی خدماتی برای ارائه تبلیغات است. این نرم‌افزار توسط شرکت دانش‌بنیان فناوری ایده گستر حامی تجارت نوین ره پویان طراحی و تولید شده است. این نرم‌افزار انجام فعالیتهای تبلیغاتی، اشتغالزایی برای قشر زیادی از افراد جامعه از طریق فضای مجازی را ایجاد کرده است.

با توسعه دنیای فناوری و مجازی، همچنین هوشمندی بستر های مجازی، راهی برای بازاریابان ایجاد شده تا به منظور رسیدن به اهداف بازاریابی خود، بتوانند از مدل های مختلف تبلیغات هوشمند و عادلانه بهره مند باشند. نمونه ای از تبلیغاتی که اخیرا در دنیا رواج پیدا کرده است که به مدل PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک مشهور است.

همچنین ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی برای حمایت از تولید ملی و صرفه جویی در زمان و هزینه مصرف کننده نیز دیگر خدمات این شرکت است.

 

2. اپلیکیشن کنتل

کنتل رو می‌توان نخستین شبکه سرمایه‌گردانی ارتباطی در ایران دانست. در اپلیکیشن کنتل 48 طرح درآمد زا وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا راه‌های افزایش درآمد خود را تضمین کنند. این نرم‌افزار توسط شرکت دانش‌بنیان زنجیره ارتباطات همیار طراحی و تولید شده است.

 

3. اپلیکیشین ساختار سازمانی CCA

شرکت ساختارپردازان ایده ناک البرز نیز با ورود به این حوزه اقدام به طراحی نرم‌افزار ساختار سازمانی کرده است. وجود ساختاری منسجم برای سازمان‌ها به تصمیم گیری سریع‌تر، بهبود بهره‌وری، عملکرد بیشتر کارکنان، حذف کارهای تکراری، ارتباطات بهتر و غیره منجر می شود.

 

4. اپلیکیشن ارتباط میان مشتری و فروشگاه

شرکت دانش بنیان سفیران خلاق و نواندیش، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه فناوری و اطلاعات است. محصول شاخص این شرکت، طراحی اپلیکیشن رادار خرید و رادار فروش است. رادار خرید و رادار فروش دو پلتفرمی هستند که هدفشان ایجاد سهولت در پاسخ به تقاضای شهروندان و تسریع در عرضه کالای خرده فروشان در سطح شهر ایجاد شده است.

در رادار شما درست مثل زمانی که در بازار در حال قدم زدن هستید و به اصطلاح بازارگردی می‌کنید از طریق متن یا عکس، چیزی را که نیاز دارید درخواست می‌کنید. صاحبان کسب و کار نیز به شما اعلام می‌کنند آن کالا یا خدمت را دارند یا نه. امکان پرس و جو از تمامی مغازه‌های شهر، امکان پرسش از مغازه‌ای خاص، پیدا کردن شغل در محیط شهر، نشان دادن موقعیت مکانی مغازه داران روی نقشه و آگاهی از اخبار و اطلاعات مغازه‌ها از طریق ویترین مجازی از جمله مزایای این نرم‌افزار است.

 

5. تاجریار

نرم افزار تاجریار اپلیکیشنی برای ترخییص کار، تسهیل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک کاربرد دارد و نخستین نرم‌افزار هوشمند خدمات بازرگانی در تجارت بین المللی و تولید شرکت بازرگانی کارا تولیدکننده است.

مزایای استفاده از این نرم‌افزار شامل تعیین تعرفه کالا به صورت هوشمند، محاسبه اتوماتیک هزینه های گمرکی برپایه آخرین نرخ کلیه ارز ها در گمرک و تعیین ماخذ کالا معرفی هزینه های ترخیص کالا از گمرک، محاسبه حقوق ورودی کالا، محاسبه حقوق گمرکی کالا و غیره می شود.

 

6. طراحی سامانه وب و اندروید نظارت بر پروژه های اجرایی آب و فاضلاب

این نرم‌افزار تلفن همراه نیز برای کاربران سازمانی و مرتبط با این حوزه شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند بر پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی در حوزه آب و فاضلاب نظارت دقیق، مستمر و با داده‌های درست اطلاعاتی داشته باشند. گروه الکتریک و داده پردازی پیشگامان دنیای کوارتز تولیدکننده این نرم‌افزار است.