معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در قالب ارائه حمایت‌ها به پژوهشگران تحت پوشش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران راه توسعه پژوهش‌های فناورانه را هموار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هدف از تاسیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، شکوفایی امور تحقیقاتی در راستای تولید علم، فناوری و تجاری‌ سازی و بهره‌مند شدن مردم از نتایج آنها، از طریق ارائه کمک‌ ها و خدمات حمایتی و مادی و معنوی به پژوهشگران و فناوران حوزوی و دانشگاهی ایرانی اعم از حقیقی و حقوقی است.

توسعه پایدار و پیشرفت هر کشوری بی شک مرهون پرورش، حفظ و نگهداری استعدادها و سرمایه­ های علمی، پژوهشی و فناورانه آن کشور است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همین هدف، زمینه را برای حمایت از پژوهش‌ها فراهم کرده است.

 

150 تفاهمنامه

این صندوق تاکنون 150 مورد تفاهمنامه همکاری امضا کرده و با بیش از 26 هزار عضو هیات علمی دانشگاه‌ ها و مراکز علمی و پژوهشی تعامل دارد.

حمایت از توسعه پژوهش‌ های تقاضا محور، تقویت همکاری‌ های بین دستگاهی جهت توسعه علم و فناوری، حمایت از توسعه قابلیت های پژوهشی بخشی و منطقه‌ ای در کشور و تقویت انسجام و یکپارچگی بین حلقه ‌های علم و فناوری در قالب فرآیند ایده تا محصول، از جمله راهبردهای این صندوق است.

 

بیش از 1200 طرح مصوب شده

در این صندوق تاکنون بیش از 2200 طرح پسادکتری دریافت شده که از این تعداد، بیش از 1200 مورد آن مصوب شده است.ضمن آن که تاکنون در این صندوق بیش از 8000 طرح به تصویب رسیده است. تعداد طرح های دریافت شده توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، بیش از 24هزار طرح بوده است.

 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت­ های موثر و اجرایی از صندوق حمایت، زمینه­ های تعالی و بارور کردن ایده ­های خلاقانه پژوهشگران و فناوران کشور را فراهم کرده است.