مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن آنفلوانزا ضمن اعلام آخرین وضعیت تولید این واکسن در داخل گفت: سال آینده امکان تامین نیاز بازار را داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر امیرحسین عبدالغفاری مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده واکسن آنفلوانزا درباره آخرین وضعیت واکسن آنفلوآنزای ایرانی گفت: پیش بینی شده بوده که تست بالینی این واکسن با هزار نفر انجام شود که به تازگی این تست انسانی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مرتبط به تست انسانی به سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ارسال شده است، گفت: اخیراً مجوز و پروانه تولید را از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت اخذ کردیم و ورود به بازار این محصول از آبان ماه انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده واکسن آنفلوانزا با بیان اینکه اکنون مجوز برای تولید و توزیع واکسن آنفلوآنزا صادر شده است، گفت: در حال حاضر تعدادی از این واکسن که به تولید رسیده به بازار عرضه شده و همچنان تولید این محصول ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده امکان تامین نیاز بازار را داریم، گفت: برای سال آینده توان تامین بیش از ۵ میلیون دوز را داریم و همچنین می‌توانیم کل نیاز بازار را تامین کنیم.

عبدالغفاری با اشاره به تامین مواد اولیه این واکسن گفت: مقداری در تامین مواد اولیه به دلیل مشکلات ارزی با معضلاتی روبرو شدیم اما این مشکل را با همکاری مسئولین انشاله رفع خواهیم کرد.

به گزارش مهر، این شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری بر پایه کسب دانش فنی تولید واکسن آنفلوانزا را در پیش گرفته است.