معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری و کارخانه نوآوری گرگان صبح امروز وارد استان گلستان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری در جریان این سفر علاوه بر افتتاح خانه خلاق و نوآوری و کارخانه نوآوری گرگان، برخی از پروژه‌ها و طرح‌های فناورانه‌ای که در سفر قبلی مورد موافقت قرار گرفته بود، افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح کارخانه نوآوری گرگان

کارخانه نوآوری گرگان به عنوان ششمین کارخانه نوآوری کشور نیز صبح امروز و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح شد تا زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان گلستان وسیع‌تر شود. تاسیس کارخانه‌های نوآوری یکی از اولویت‌های در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد. توسعه کارخانه‌های نوآوری با هدف تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق استانی و رونق زیست‌بوم نوآوری انجام می‌شود.

 

افتتاح خانه خلاق و نوآوری تقوی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر به استان گلستان، خانه خلاق و نوآوری تقوی را افتتاح می‌کند. این خانه که یکی از اماکن تاریخی گرگان و متعلق به بافت قدیمی گرگان است، با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق به بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی و زمینه‌ساز استقرار 10 شرکت خلاق و نوآور خواهد شد.

افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری های نرم و صنایع خلاق ، توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر، تبدیل ایده‌های این حوزه به محصول و خدمت در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است. تا کنون در استان‌های مختلفی این خانه‌های خلاق راه‌اندازی شده است که گلستان نیز به جمع آن‌ها خواهد پیوست.

همچنین حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه پزشکی و سلامت نیز در دستور قرار دارد. بازدیدی از خط مجتمع نوآوری و افتتاح خط تولید لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی و حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان با حضور فعالان فناور و مسئولان استان، از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان گلستان است.