در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان گلستان، خانه خلاق و نوآوری تقوی افتتاح شد تا زمینه برای جهانی شدن صنایع فرهنگی استان به کمک شرکت‌های خلاق شتاب بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، خانه تاریخی تقوی یکی از آثار تاریخی و میراث ماندگار فرهنگی استان گلستان است که امروز با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و با کمک شرکت‌های خلاق، به بستری نوآورانه برای توسعه صنایع فرهنگی تبدیل شده است.

ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با گروه‌های توانمند و خلاق و بر بستر این خانه، به محصول تبدیل شده است تا راهی برای ورود به بازارهای داخلی و بین المللی پیدا می‌کند.

عمده واحدهای مستقر در خانه خلاق و نوآوری تقوی، در اختیار دانش‌آموختگان حوزه علوم انسانی و گردشگری است که ایده های خود را در حوزه های مختلفی چون فرهنگ، هنر، سرگرمی، اقتصاد دیجیتال و گردشگری به محصول تبدیل می کنند.

در این خانه خلاق و نوآوری،  11 واحد خلاق مستقر شده اند که در حوزه‌های موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات، انیمیشن، بازی و سرگرمی، اقتصاد دیجیتال، معماری و شهرسازی، بسته بندی، دمنوش و عرقیجات، تولید محتوا و ارائه خدمات گردشگری، چوب و صنایع وابسته، گردشگری کشاورزی و صنایع وابسته فعالیت می کنند.

خانه تاریخی تقوی یکی از آثار ارزنده تاریخی در شهر گرگان و دارای پیشینه‌ای در دوره قاجار است که با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش عمده ای از فضای آن بازسازی و مرمت شده و به واحدهای خلاق اختصاص یافته است.

این خانه تاریخی دارای مساحت 2000 متر مربع است که 900 متر مربع از آن به خانه خلاق و نوآوری اختصاص یافته است.

بازسازی، تغییر کاربری و تجهیز این خانه خلاق و نوآوری، با 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری کامل توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و  طی تفاهم نامه ای 4 جانبه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری گلستان و شرکت گردشگری پارسیان زمین برای استقرار شرکت های خلاق آماده شده است.