واقعیت افزوده، این امکان را فراهم کرده تا هر فرد بنا به سلیقه و روحیات خود، محیط زندگی و کارش را طبق الگوهای پیشرفته مجهز کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، واقعیت افزوده این امکان را برای مردم سراسر جهان فراهم آورده تا محیط اطراف خود را طبق الگو و سلیقه خودشان طراحی کنند.

برای تغییر دکوراسیون یک محیط، به متخصص این حوزه مراجعه می کنید و او با اندازه گیری محیط، چندین مدل دکوراسیون را با سازه ها و طراحی های متفاوت، پیش روی شما قرار می دهد تا شما یکی از آنها را انتخاب کنید یا چیزهایی به آن اضافه کنید.

 

تفاوت واقعیت افزوده با واقعیت مجازی

اما این فناوری هوشمند، با فناوری واقعیت مجازی، تفاوت های بسیاری دارد.مهمترینش آن است که در واقعیت مجازی، شما تنها به عنوان کنشگر وارد یک محیط ساخته شده توسط رایانه شده و با عملکرد خود، در آن فضای ساخته شده، پیش می روید.در واقعیت افزوده اما، شما همه چیز را می سازید و سلیقه خود را بر انتخاب رایانه غالب می کنید.

 

توسعه در دوران کرونا

این فناوری، تاکنون در حوزه های مختلفی به کار گرفته شده و روند صنعتی شدن این رشته ها را با شتاب بیشتری مواجه کرده است.

یکی از کاربردهایش که در روزگار کرونایی، کمک بسیاری به مردم جهان در آموزش سطوح مختلف و دانشگاهی بوده است که راه اندازی پلتفرم های آموزشی و آزمایشگاه‌های راه دور مجازی، از این موارد هستند.

این امکان سبب شده تا نرم افزارهای متعددی نیز در حوزه های مختلف متناسب با محیط تلفن های هوشمند و ابزارهای حوزه آی تی طراحی و به بازار عرضه شود که کارکردهای بسیاری در جوامع مختلف دارد.

این فناوری پیشرفته تقریبا برای تمامی مباحث طراحی در علوم مختلف کاربرد دارد و به وسیله آن می توان طراحی های مدرنی بر روی تمام ساخته‌های دست بشر پیاده کرد که این امکان، فارغ از وجوه زیباشناختی، به فراگیری علوم طراحی، سرعت و کاهش هزینه و البته فرآیند جهان مدرن، کمک شایان توجهی کرده است.

متناسب با این حجم از کاربردهای فراوانی که واقعیت افزوده در خود دارد، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از طرح های تخصصی این حوزه، به شتاب توسعه این دانش در کشور کمک می کند.