پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی از 23 تا 26 آذرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این رویداد با هدف عزم ملی و هم افزایی سازنده در راستای عملیاتی کردن نقشه راه اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی و ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشرانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم کارآفرینی برگزار می شود.

ایجاد تعامل میان فعالان عرصه گیاهان دارویی

از دیگر اهداف مهم این جشنواره می توان به فراهم آوری زمینه تعامل جدید و موفق بین فعالان عرصه گیاهان دارویی و ایجاد فضای رقابتی راهگشا همگام با رشد کمی و کیفی محصولات و برندسازی محصولات باکیفیت داخلی، تسهیل فرآیند شتابدهی در جهت تشکیل و تقویت کسب و کارهای نوپا با حضور شتابدهنده ها و اصلاح نگرش جامعه نسبت به جایگاه طب سنتی علمی اشاره کرد.

داروها و مکمل های طبیعی انسان و دام، صنعت بذر و اندام های تکثیری گیاهان دارویی، تالیفات و نشر آثار مرتبط، خدمات طب سنتی، اسانس و عصاره، عسل، گلاب و عرقیات، کودهای زیستی و آفت کش های بیولوژیک و دمنوش های گیاهی از جمله محورهای این رویداد محسوب می شوند.

برگزاری به صورت مجازی

چهار دوره گذشته این جشنواره دوسالانه، به صورت فیزیکی و با حضور فعالان فناور این حوزه برگزار شد. در این دوره با توجه به الزامات حوزه سلامت، این رویداد به صورت مجازی  از طریق سایت جشنواره برگزار می شود. این جشنواره برای دوره های آتی خود در صورت تحول در شرایط کرونایی کشور و بهبود اوضاع، به روال برگزاری حضوری باز خواهد گشت.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از 23 تا 26 آذرماه امسال به صورت مجازی برگزار می شود.