ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از فعالان حوزه زیست‌فناوری و پژوهشگران و فناوران برای توسعه این حوزه دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این ستاد ده‌ها برنامه همکاری با مراکز علمی مختلف و صدها بسته حمایتی را در جهت توسعه بیشتر این فناوری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

حمایت از پژوهش‌ها

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها فعالان فناور، دانش‌بنیان، پژوهشگران و محققان صاحب اندیشه و سابقه در این حوزه دعوت می‌کند تا در زمینه اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های ستاد با این نهاد بالادستی حوزه زیست‌فناوری همراه شوند و به شکل‌های گوناگون همکاری کنند. 

این ستاد یک گروه پژوهش، زیرساخت و فناوری ایجاد کرده است تا فعالیت‌های مختلف در این بخش را تجمیع کند. تهیه آمارهای اقتصادی شرکت‌های منتخب زیست فناوری و تدوین پیوست اقتصادی، حقوقی تقسیم کارملی زیست فناوری، دو حوزه‌ای هستند که محققان مختلف دارای توانمندی می‌توانند، در این زمینه‌ها، با  ستاد توسعه زیست‌فناوری و این کارگروه همکاری کنند.

توسعه هم‌افزایی

گروه آموزش، ترویج و توسعه سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست‌فناوری نیز سرفصل‌های مختلفی را برای همکاری تبیین و تدوین کرده است.

نوآوری باز در حوزه زیست فناوری

طراحی سامانه نوآوری باز با هدف توانمندسازی دانشجویان، اجرای سومین کارسوق مهندسی ژنتیک، طرح و برنامه‌ریزی و اجرای رویداد علمی و فناورانه جهت ترغیب و ترویج دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی به حوزه زیست‌فناوری و طرح راه‌اندازی باشگاه دانش‌آموزی زیست‌فناوری و برگزاری مسابقه ملی دانش آموزی، حوزه‌های هستند که در این کاگروه برای شکل‌گیری همکاری عرضه شده‌اند.

این ستاد  همچنین در طول سال فعالیت‌های مختلفی را برای توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات این حوزه، راهبری می‌کند. ارزیابی اثربخشی بسته‏‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری در شرکت‌های حوزه زیست فناوری، مسئله‌ای است که می‌تواند به موضوع همکاری صاحبنظران این حوزه و گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تبدیل شود.

کارگروه زیست فناوری کشاورزی نیز  قصد دارد در خصوص برنامه عملیاتی تولید هسته‌های اولیه و مدیریت باغ مادری  و طراحی مدل اقتصادی استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشت درون شیشه‌ای برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط، از دانش و توانمندی محققان، پژوهشگران، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این زمینه بهره ببرد و برای توسعه این مقوله، بسترهای همکاری و حمایت فراهم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر و نحوه همکاری، به سایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.