بررسی‌های جدید محققان دانشگاه یو سی ال ای نشان می‌دهد در برخی نواحی قطب جنوب کره ماه دی اکسیدکربن منجمد شده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، این کشف علمی امیدواری‌ها به انجام مأموریت‌های طولانی مدت در کره ماه با استفاده از منابع موجود در تنها قمر کره زمین را افزایش داده است.

با توجه به اینکه در یک دهه آینده قرار است ارسال ماه نورد، انسان و حضور در کره ماه به طور گسترده در دستور کار تعدادی از کشورها قرار بگیرد، یافتن منابعی در سطح ماه که نیاز به انتقال اقلام مختلف به سطح آن را برطرف کند، روز به روز ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

پیش از این وجود آب یخ زده در اطراف قطب جنوب کره ماه تأیید شده بود و با توجه به دمای منفی ۲۲۳ درجه سانتیگراد در اطراف برخی دهانه‌های قطب جنوب ماه، وجود دی اکسید کربن یخ زده منجمد شده در این بخش از قمر زمین ممکن است.

اطلاعاتی که طی یازده سال اخیر از دهانه‌های مختلف قطب جنوب جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد در یک منطقه ۲۰۴ کیلومتر مربعی از ماه سرما تا بدان حد است که حتی در فصل تابستان کره ماه هم دما هرگز از منفی ۲۱۳ درجه سانتیگراد بیشتر نمی‌شود و بزرگترین منطقه مستعد ذخیره سازی دی اکسید کربن یخ زده دهانه آموندسن است که ۸۲ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. این حجم از دی اکسید کربن در مأموریت‌های آینده به منبعی برای تولید فولاد، سوخت موشک و مواد زیستی مبدل می‌شود.