دهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می شود و فعالان فناور، چالش‌ها را رفع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این رویداد هم اندیشی علمی در حوزه علوم اعصاب، دی‌ماه سال جاری و به صورت مجازی میزبان پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان فناور دانش و فناوری و شناختی است.

 

انتقال تجربه‌ها و تعامل

محمدتقی جغتایی رییس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی از نقش دانشگاهیان و پژوهشگران در توسعه مرزهای دانش و گسترش فناوری‌‌های شناختی گفت و ادامه داد: این کنگره با هدف توسعه و گسترش همکاری های پژوهشی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجربه‌ها و یافته‌های علمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توجه به ابزارهای تحریکات مغزی پیشرفته در این همایش گفت: این کنگره میزبان دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رزیدنت ها خواهد بود.

جغتایی، ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی و اختلال در عملکردهای شناختی دانست و افزود: با تشخیص به موقع بیماری ها  و توانمندسازی شناختی می‌توان روند توانبخشی بیماران  تسهیل شود.

 

محورها

اختلالات شناختی، حرکتی و عصبی و نیز اثرات ویروس کرونا بر سیستم های عصبی از محورها و مباحث مهم این کنگره در حوزه شناخت و علوم شناختی است و در این همایش همچنین در مورد یافته های جدید در حوزه تحریکات عمقی و سطحی مغز بحث و بررسی خواهد شد و نتیجه تحقیقات دانشمندان داخلی در تولید ابزارهای تحریکات مغزی نیز مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار می گیرد.

رییس این همایش علمی، با اشاره به تعامل پژوهشگران حوزه های علوم اعصاب پایه و بالینی  گفت: در این همایش، آخرین یافته های تخصصی و پژوهشی درحوزه های علوم اعصاب ، علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتکنولوژی را به اشتراک می گذارند.

 

در این همایش متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه های معتبر داخلی و چندین کشور خارجی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های علوم اعصاب را در قالب سخنرانی ارایه می دهند و چندین پنل تخصصی و نیز  تشکیل می شود.

 

در کنگره علوم اعصاب، همچنین هفتمین دوره جایزه مغز وشناخت اهوازی ویژه پژوهشگران جوان نیز برگزار می‌شود. این جایزه  به یاد پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه اهوازی نام‌گذاری شده است.

این رویداد علمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اول تا سوم دی ماه امسال برگزار و تمامی سخنرانی ها و ارائه مقالات در کنگره در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد.