یک نماینده مجلس شورای اسلامی، همکاری دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های خلاق و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را حائز اهمیتی بالا دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، روح اله جانی عباسپور  نماینده حوزه انتخابیه آوج و بوئین زهرا با بیان این‌که در سیاست‌های کلان به دنبال درآمدهای جایگزین برای درآمدهای نفتی هستیم، افزود: یکی از اصلی‌ترین راه‌های تحقق این مهم نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است.

وی افزود: این شرکت‌ها می‌توانند از طریق نوآوری، بومی‌سازی خدمات و محصولات، علاوه بر رشد و توسعه اقتصاد درونزا، باعث ایجاد درآمدهای پایدار و قابل اتکا برای اقتصاد کشور باشند.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز شدیداً از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان حمایت می‌کنند، اخیراً نیز در بیاناتشان ضمن تقدیر از افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید فرمودند که در زمینه کیفی‌سازی این شرکت‌ها نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد. حمایت ایشان از زیست‌بوم نوآوری کشور، مجلس و ما نمایندگان را ملکف می‌سازد که با تمام توان و همه ظرفیت‌های قانونی که در اختیار داریم از این شرکت‌ها حمایت کنیم.

 

وی همچنین ضمن تاکید بر نقش شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در توسعه صنایع مختلف گفت: برای مثال یکی از مشکلات ما در حوزه خودروسازی بحث کیفی سازی محصولات و تحول در تولید است، ما به خودروسازها گفته‌ایم که یکی از راههای اصلی ایجاد تحول در خط تولید محصولات استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است. باید زمینه همکاری این شرکت‌ها و صنایع مادر با شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور هر چه بیشتر گسترده تر شود.

 

ظرفیت منطقه‌ای فعالیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان

این عضو گروه دوستی ایران و کشورهای انگلستان، تاجیکستان و نیجریه همچنین افزود: شرکت‌های خلاق نیز یک پایه اصلی در رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند. شانیت مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، به همین دلیل این مجلس و نمایندگان آماده هستند تا از هر گونه پروژه و طرح خلاق و شرکت‌های خلاق و نوآور که در مسیر رشد و تعالی اقتصاد کشور باشد حمایت کنند.

 

وی همچنین گفت: شهرهای آوج و بوئین زهرا نیز در زمینه گردشگری از پتانسیل‌های بسیار بالای برخوردار هستند، وجود آبگرم، سایت‌های تاریخی چند هزار ساله، جلگه های زیبا و طبیعت بکر از جمله داشته‌های این منطقه است، همچنین پسته باکیفیت منطقه و دیگر محصولات کشاورزی در این شهرها وجود دارد که هر کدام می‌تواند به موضوع فعالیت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تبدیل شود.