دانش‌آموزان یکی از جوامع هدف صنعت گیاهان دارویی انتخاب شده‌اند تا با استفاده از ظرفیت آنها در آینده شاهد رونق و شکوفایی این صنعت قدیمی در کشور باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، صنعتی که وامدار نسل گذشته کشور است؛ اما قرار است نسل آینده برای رونق آن به میدان بیایند و این عرصه فناورانه و کاربردی تاریخی را در کشور احیا کنند. گیاهان دارویی که ظرفیت تولید بالایی در کشور دارد و توسعه آن نیازمند به کارگیری دانش و تخصص بومی است.

بر همین اساس باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و در حال حاضر میزبان 2 هزار دانش‌آموز کشور است.

آنها در این مجموعه در کنار پاسداشت تلاش‌های پیشین این حوزه، با مفاهیمی برای اصلاح سبک زندگی مردم و ارتقای سطح سلامت عمومی نسل آینده آشنا می شوند. همچنین در این باشگاه، برنامه های متعددی از جمله برگزاری جشنواره دانش‌آموزی، برگزاری تورها و بازدیدهای فناورانه، مسابقات داستان نویسی، تدوین فصول اختصاصی در کتب درسی فنی و حرفه ای و افزایش اجرای طرح های حمایتی از نوآوری های دانش آموزان در صنعت گیاهان دارویی اجرا می شود.

این تلاش‌ها می‌تواند نسلی کارآفرین و با توانمندی بالا در کشور تربیت کند نسلی که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، کشور را از این نعمت خدادادی و دیرینه بهره مند کنند و اقتصاد کشور را رونق دهند.