شرکت جنرال اتمیکس از تولید پهپادی قدرتمند با بال‌های ثابت خبر داده که «موجاوه» نام دارد و می‌تواند ۱۶ موشک هوا به زمین فوق دقیق هل فایر حمل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از نیواطلس، تولید چنین پهپادی از آنجا اهمیت دارد که وزن هر یک از موشک‌های یادشده ۴۵ کیلوگرم است. این موشک‌ها با نام کامل AGM-۱۱۴ Hellfire، از نوع موشک‌های ضدزره هستند و توسط شرکت لاکهید مارتین تولید شده‌اند.

این موشک‌ها با دقت بالایی قادر به نابودی تانک‌ها بوده و از زمین، دریا و هوا قابل شلیک هستند و تا به حال معمولاً بر روی بالگردهای نظامی نصب می‌شدند.

پهپاد Mojave که مدل به روز شده پهپادهایی همچون MQ-۹ Reaper و MQ-۱C Gray Eagle محسوب می‌شود، مجهز به موتور ام ۲۵۰ تولید شده توسط شرکت رولزرویس با قدرت ۴۵۰ اسب بخار است. با ارتقای بال‌های این پهپاد سرعت و دقت آن در زمان برخاستن و نشستن نیز بیشتر شده و می‌تواند در مجموع ۱۶۱۰ کیلوگرم بار حمل کند.

این پهپاد با استفاده از ماهواره یا به صورت مستقیم از روی زمین قابل کنترل است و می‌توان آن را از طریق هواپیماهای نظامی جابجا کرد. این پهپاد می‌تواند تا ۷۲ ساعت در هوا بی وقفه پرواز کند.