نخستین رویداد ملی «تعالی اکوسیستم کارآفرینی فناورانه در حوزه فناوری‌های هوشمند اطلاعات مکانی IG-TEDEX 2021» با هدف شناسایی بازیگران این حوزه برگزار 24 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری این رویداد که به دنبال توسعه فناوری‌های هوشمند اطلاعات مکانی و ژئوماتیک به عنوان یکی از حوزه‌های مهم کارآفرینی فناورانه و زیر بنای انقلاب صنعتی چهارم است، همکاری مشترکی میان دانشگاه و نهادهای مرتبط با این حوزه محسوب می شود.

«دانشکده نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران»، «گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «سازمان نقشه برداری کشور»، «سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح» و «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» از جمله همکاران و مشارکت‌کنندگان در این رویداد ملی هستند.

از دیگر رویدادهای جانبی نخستین رویداد ملی «تعالی اکوسیستم کارآفرینی فناورانه در حوزه فناوری‌های هوشمند اطلاعات مکانی»، IG-TEDEX 2021 راه اندازی مرکز نوآوری و شبکه‌های شتابدهنده‌های تخصصی اطلاعات مکانی هوشمند و دفتر توسعه اکوسیستم کارآفرینی فناورانه مبتنی بر دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران است. اتفاقی که می‌تواند زمینه را برای توسعه فناورانه این عرصه راهبردی و ارتقای همکاری‌ها میان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه و فعالان این زیست‌بوم همچون دانشجویان و اساتید فراهم کند.

این رویداد به صورت حضوری و مجازی 24 آذر 1400 در محل دانشکده نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه مشارکت در این رویداد به نشانی اینترنتی https://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.