«فن‌بازار تخصصی سلامت» با ارائه خدمات تخصصی تجاری‌سازی، زمینی آماده برای توسعه بازار محصولات سلامت محور ایران‌ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری فن بازاری که با تولیدکنندگان 210 محصول دانش‌محور همراه شده است تا محصولاتشان را به بازار برساند و تجاری‌سازی آنها را سرعت بخشد. تولیداتی که با دانش بومی و توسط متخصصان داخلی عرضه شده‌اند؛ اما هنوز در بازار داخلی و بین‌المللی جایگاه واقعی خود را نیافته‌اند.
در این پلت‌فرم تخصصی در حال حاضر 49 شرکت به ثبت رسیده است که برای بازارسازی محصولات خود از خدمات تخصصی فن بازار سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره برده و محصولات و تولیدات خود را توسعه داده‌اند.

شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل نقشه جامع علمی کشور اقدام به ایجاد فن‌بازارهای تخصصی کرده است تا بازار فناوری‌های اولویت‌داری چون هوافضا، اطلاعات و ارتباطات، هسته‌ای، نانو و میکرو، نفت و گاز، زیستی، زیست‌محیطی و نرم و فرهنگی را توسعه دهد.

بر همین اساس نیز تاکنون فن بازارهایی در حوزه‌های شهر هوشمند، گاز، سلامت، کشاورزی و پتروشیمی راه‌اندازی شده است. فن بازار سلامت هم میزبان 49 شرکت و 210 محصول سلامت محور است. با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این محصولات به بازار، صنایع و سرمایه‌گذاران معرفی و عرضه می‌شوند.

محصولاتی راهبردی چون «دستگاه پرینتر سه بعدی سایز کوچک»، «مواد جاذب امواج الکترومغناطیسی رادار»، «کیت نانو مغناطیسی استخراج DNA از بافت های حیوانی و انسانی»، «دستمال کاغذی با تکنولوژی نانو»، «باتری قابل شارژ یون لیتیوم توان بالا»، «نانو هیدروکسی آپاتیت کروی از استخوان گاو»، «دستگاه تمرین و ارزیابی تعادل انسان»، «سرنگ نیمه اتوماتیک دامپزشکی»، «تولید تجاری نشاء گوجه فرنگی گلخانه ای در in vitro با تکنیک کشت بافت گیاهی»، «پانسمان های زخم طبیعی از پلی وینیل الکل و اسانس آو»، «دستگاه استریل هوا و سطوح» و غیره.