قرار است با ارسال سلول های کوچک ماهیچه انسان به فضا، آزمایشی برای کمک به طولانی ترشدن عمر انسان در فضا انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ به نقل از پرس اسوسیشن، این پروژه حاوی سلولهای انسانی که «میکرو ایج»(MocroAge) نام دارد قرار است امروز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود. سلول های ارسالی به اندازه یک دانه برنج هستند و داخل دستگاه های نگهدارنده ای به اندازه یک مداد تراش قرار می گیرند.

هنگامیکه سلول ها به فضا برسند با تحریک الکتریکی در بافت ماهیچه انقباض ایجاد می شود و به این ترتیب محققان از نزدیک این رویداد را بررسی می کنند.

مدت زمان ارسال بدون تاثیر گرانش ممکن است به ضعیف شدن ماهیچه های فضانوردان منجر شود. این روند در فرایند سالمندی نیز اتفاق می افتد. البته وقتی فضانوردان به زمین بر می گردند ماهیچه هایشان بهبود می یابند.

محققان دانشگاه لیورپول با بودجه سازمان فضایی انگلیس این تحقیق را انجام می دهند و نتایج آن را با آنچه در زمین رخ می دهد، مقایسه می کنند. آنها مجبور شدند طی ۳ سال اخیر فعالیت های خود را افزایش دهند تا بسیاری از چالش های ارسال آزمایش علمی به فضا را برطرف کنند.

چنین آزمایشی به حل کردن معمای ضعیف شدن ماهیچه ها هنگام افزایش سن و کشف راه هایی برای جلوگیری از این فرایند کمک می کند. این درحالی است که از فضا برای درک رویدادهایی استفاده می شود که هنگام پیر شدن برای ماهیچه های بدن انسان اتفاق می افتد.