معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با سفر به استان بوشهر ضمن رونمایی از طرح‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از روند توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان بازدید می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری و بازدید از دستاوردهای فناورانه و خلاق وارد استان بوشهر شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

ستاری در نخستین بخش از این سفر یک‌روزه، با همراهی امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نخستین موتور دریایی بومی ایران‌ساخت را در پایگاه هفتم آذر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌کنند.

این موتور دریایی که توسط فعالان فناور کشور بومی سازی شده و به بهره برداری رسیده است، نیاز صنعت دریایی را به موتورهای دریایی برای استفاده از شناورهای رزمی تامین می‌کند.

 

اختصاص فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پارک فناوری از طرح توسعه مراکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری بوشهر بازدید می‌کند. تاکنون 5 هزار متر مربع از 10هزار متر مربع مصوب برای اختصاص به مراکز رشد، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحقق یافته است که 2هزار و 200 متر مربع دیگر از این فضا با حضور ستاری افتتاح خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این بازدید یک ساعته با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و شرکت‌های خلاق مستقر در این پارک علم و فناوری گفت‌وگو می‌کند.

 

در حال حاضر 40 شرکت در فضای 5هزار متر ی همچنین آزمایشگاه های تخصصی استقرار دارند. پارک علم و فناوری بوشهر با هدف نیازهای صنایع نفت، گاز پتروشیمی و پالایشگاه ایجاد شد که 30 درصد از این شرکت‌ها با توجه به نیاز صنایع استان، در این حوزه فعال هستند.

همچنین بیش از 80 فرآورده دارویی، سلامت و بهداشت توسط شرکت‌های فناور فعال در حوزه های زیست‌فناوری، سلولی و مولکولی توسعه یافته است. 20 شرکت در حوزه صنایع نرم و خلاق فعالیت می‌کنند و محصولاتشان را در حوزه صنایع دستی، فناوری های نرم و فناوری‌های دیجیتال عرضه می‌کنند.