با طراحی 4 نرم‌افزار قابل نصب بر روی گوشی‌های همراه، سازمان‌ها و کسب‌وکارها به سمت هوشمند شدن و استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ «اپلیکیشن خدمات تبلیغات کلیکی آرتار»، «اپلیکیشن کنتل»، «نرم‌افزار ساختار سازمانی CCA» و «سامانه وب و اندروید نظارت بر پروژه‌های اجرایی آب و فاضلاب»، 4 اپلیکیشن طراحی شده برای گوشی‌های همراه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که مورد استفاده و بهر‌ه‌برداری قرار گرفتند.

این محصولات تولید شده با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار عرضه شدند و مورد استفاده کاربران قرار گرفته‌اند. استفاده از سخت‌افزارها یا نرم‌افزارهایی که به کاربران کمک کند تا با بهره‌برداری از داده‌های اطلاعاتی تصمیماتی کاربردی‌تر و بهینه‌تر بگیرند را هوش سازمانی می‌نامند.

برهمین اساس تاکنون 4 نرم‌افزار در این زمینه تولید شده است و فناورانی از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، البرز و تهران نیز سردمداران طراحی این اپلیکیشن‌های کاربردی در کشور هستند. هوشمندسازی کسب‌وکار مزیت‌های اقتصادی زیادی برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و مدیران دارد.

کارشناسان معتقدند که توسعه این کار مزایایی چون، «ایجاد مزیت رقابتی در نوآوری محصول»، «افزایش رضایت مشتری و رهبری بازار»، «بهبود وضعیت مالی و ایجاد شبکه‌ ارزش»، «مدیریت داده‌ها» و «افزایش اثربخشی سازمان» به همراه دارد.

 

1. اپلیکیشن خدمات تبلیغات کلیکی آرتار

«شرکت فناوری ایده گستر حامی تجارت نوین ره پویان» یکی از مجموعه‌های فعال در این حوزه است که اقدام به طراحی نرم‌افزاری خدماتی برای ارائه تبلیغات کرده است. این نرم‌افزار با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، توانسته برای اقشار مختلف از طریق فضای مجازی اشتغالزایی کند.

 

2. اپلیکیشن کنتل

کنتل رو می‌توان نخستین شبکه سرمایه‌گردانی ارتباطی در ایران دانست. در اپلیکیشن کنتل ۴۸ طرح درآمدزا وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا راه‌های افزایش درآمد خود را تضمین کنند. این نرم‌افزار توسط «شرکت دانش‌بنیان زنجیره ارتباطات همیار» طراحی و تولید شده است.

 

3. اپلیکیشین ساختار سازمانی CCA

وجود ساختاری منسجم برای سازمان‌ها به تصمیم گیری سریع‌تر، بهبود بهره‌وری، عملکرد بیشتر کارکنان، حذف کارهای تکراری، ارتباطات بهتر و غیره منجر می شود. این محصول حاصل تلاش «شرکت ساختارپردازان ایده ناک البرز» است.

 

4. سامانه وب و اندروید نظارت بر پروژه های اجرایی آب و فاضلاب

این نرم‌افزار تلفن همراه نیز برای کاربران سازمانی و مرتبط با این حوزه شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند بر پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی در حوزه آب و فاضلاب نظارت دقیق، مستمر و با داده‌های درست اطلاعاتی داشته باشند. «گروه الکتریک و داده پردازی پیشگامان دنیای کوارتز» تولیدکننده این نرم‌افزار است.