مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما با اشاره به برنامه‌هایی مثل «تهران ۲۰» و «در شهر» بیان کرد که این‌ها بیشتر از برخی مسئولان کار و خدمت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ مرتضی عمادی مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج سیما درباره برنامه‌های این شبکه و طرح‌های جدید بیان کرد: به روال سال گذشته در تدارک برنامه «نوروز در راه است» هستیم که به قدردانی از شهروندان خدوم تهرانی می‌پردازد و در ۲ سال گذشته با استقبال رو به رو شد.

وی با اشاره به معرفی فهرستی از این شهروندان خدوم عنوان کرد: مردم از بین منتخبان اولیه، شهروند خدوم را انتخاب می‌کنند، پس از انتخاب از سوی مخاطبان و تقدیر از آنان، تصاویر این عزیزان خدمتگزار در سطح شهر نصب و به‌عنوان برگزیدگان سال معرفی خواهند شد. در حال حاضر هم در حال رایزنی با ارگان‌ها هستیم که کارکنانی را که در حوزه خدمات مختلف و متنوع، در ارتباط مستقیم با مردم هستند معرفی کنند.

برنامه جدیدی برای خبرنگاران مردمی

عمادی با اشاره به یک رویکرد تعاملی جدید در شبکه پنج نیز تصریح کرد: گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما به پیشنهاد مدیر شبکه، از اواسط سال گذشته، شروع به به‌کارگیری جدی از ظرفیت‌های علاقمند به خبرنگاری با عنوان «خبرنگار مردمی» در سطح استان تهران کرده است. در این مشارکت رسانه‌ای بیش از ۷۰ نفر داوطلب در شهر و شهرستان‌های مختلف تهران به عنوان خبرنگار مردمی حضور دارند و رویدادها و مطالبات مردمی را در قالب ویدئوی «۶۵ ثانیه‌ای» به تصویر می‌کشند که پس از انجام مراحل گرافیکی و تدوین نهایی در گروه تهران و شهروندی، برای پخش ارسال شده که روزانه در سه بخش مستقل پخش می‌شود.

«تهران ۲۰» بیشتر از مسئولان کار کرد/ معرفی نوروزی‌های شبکه پنج

وی اضافه کرد: پیش از این، ۵۰۰ کلاکت از نمونه چنین گزارشی‌هایی در دل برنامه «در شهر» و «در استان» پخش می‌شد و الان خودش مستقل شده است. این برنامه از شنبه روی آنتن رفته است و هر روز، دو تا سه برنامه ۶۵ ثانیه‌ای به پخش می‌رسد. گاهی همین بخش ۶۵ ثانیه‌ای سوژه برنامه «در شهر» یا «در استان» برای پیگیری‌های بیشتر می‌شود و اگر سوژه همچنان پتانسیل پیگیری بیشتری داشته باشد روی میز گفتگوی «تهران ۲۰» خواهد رفت.

فصل جدید «تهرانگرد» برای نوروز ۱۴۰۱

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما، همچنین درباره دیگر برنامه نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد: «تهرانگرد» را ویژه نوروز داریم و این سومین سالی است که این برنامه را نوروزی و با رویکرد گردشگری و با توجه ویژه به پتانسیل‌های تفریحی و گردشگری شهر و استان تهران تولید می‌کنیم.

عمادی در بخش دیگر درباره برنامه «تهران ۲۰» و اینکه از طرف مسئولان خارج از صداوسیما فشاری به آنها وارد می‌شود یا خیر گفت: طبیعی است که وقتی مسئول را به گفتگو دعوت می‌کنیم برخی از آنها تمایل دارند با نگاه ارائه عملکردشان پای میز بیایند اما برنامه «تهران ۲۰» تمرکز بر این تمایل ندارد که فقط و صرفاً گزارش عملکرد دهند، بلکه تمرکز بر مطالباتی دارد که در مسئولیت کاری این افراد بوده است.

برنامه‌هایی که بیشتر از مسئولان کار کردند

وی اضافه کرد: طبیعی است که وقتی مسئول را به نقد و چالش می‌کشید البته به شکل منصفانه و نه با قصد و غرض، ممکن است از آن طرف دلخوری‌هایی هم پیش بیاید. با این حال ما تاکنون در حدود ۲۰۰۰ قسمت در ۶ سال اخیر برنامه داشته‌ایم و بیش از ۲ هزار موضوع فقط در برنامه «تهران ۲۰» مطرح و پیگیری شد، معتقدم دوربین «در شهر» و «در استان» و «تهران ۲۰» بیشتر از برخی (تاکید می‌کنم برخی) مسئولان شهر و استان تهران به مردم عزیز خدمت‌رسانی کرده است.

عمادی در پایان درباره دایره نفوذ این برنامه تصریح کرد: نفوذ برنامه «تهران ۲۰» به نفع مردم است و از دلایلی که مورد پسند قرار گرفته همین است که «تهران ۲۰» و «در شهر» و «در استان» وفاداریشان را به مخاطبانشان ثابت کرده‌اند.