یک نماینده مجلس با تاکید بر این که شرکت های خلاق می توانند زمینه ساز افزایش صادرات در عرصه های مختلف شوند، از حمایت تمام قد مجلس شورای اسلامی از شرکت های خلاق خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم اکنون حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق در دستور کار مجلس است، گفت: این شرکت ها در کشور ما از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و در همین راستا قانونی در سال 89 در خصوص شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب شد و امروز نیز در راستای کمک به شرکت های خلاق، مجلس مواردی در دستور کار دارد تا با تصویب آن ها و با اتکا به قوانین مربوطه چرخ شرکت های خلاق را به گردش درآورد. مشخصا این حوزه نیازمند زیرساخت هایی است که سایر دستگاه ها نیز باید ورود کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شده است بخشی از تسهیلات در حوزه کمک به شرکت های داخلی به شرکت های خلاق اختصاص پیدا کند و این امر نیاز به اهمیت و پیگیری دارد تا شرکت های خلاق نیز از جنبه اقتصادی در مرحله اول به خودکفایی و در ادامه به کمک کشور آیند. تلاش ما این است که تسهیلاتی در اختیار شرکت های خلاق قرار گیرد که در بازپرداخت آن دچار مشکل نشوند.

حسینی کیا با اشاره به این که امروز ضرورت دارد تا آن چه به اندازه کافی در داخل کشور تولید می شود، از واردات آن خودداری کرد، توضیح داد: چه شرکت های خلاق و چه شرکت های دانش بنیان نیاز به کمک های شکلی نیز دارند. آن خدمت و یا آن محصولی که توسط شرکت های خلاق و یا دانش بنیان در داخل کشور ارائه می شود دیگر نباید به صورت بی ضابطه وارد کشور شود و این عرصه نیز نیاز به تغییراتی دارد.

 

حرکت دستگاه های دولتی به سمت همکاری با شرکت های خلاق

او افزود: ضمانت دادن در خصوص دریافت خدمات از شرکت های خلاق و حرکت دستگاه های دولتی به سمت همکاری با شرکت های خلاق خود می تواند زمینه ای ایجاد کند تا شرکت های خلاق در مدت زمان کوتاه تری بتوانند به موفقیت برسند.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در هر قسمتی خلا قانونی وجود داشته باشد قطعا مجلس کمک می کند تا شرکت های خلاق با کم ترین دشواری مسیر شکوفایی در عرصه های علوم انسانی، فرهنگی و آموزشی را طی کنند. تعامل مجلس و دولت نیز می تواند نقش مهمی در عرصه پیشبرد و توسعه شرکت های خلاق ایفا کند.

 این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت های خلاق در جامعه اظهار کرد: شرکت های خلاق امروز این موضوعیت را دارند که کمک به آن ها در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گیرد و مجلس نیز به صورت تمام قد از شرکت های خلاق حمایت خواهد کرد. شرکت های خلاق نیز باید توجه داشته باشند که خدماتی ارزان قیمت و رقابت پذیر در اختیار مردم قرار دهند و از سوی دیگر به قدری آگاهی رسانی انجام شود که مردم با افتخار به سمت دریافت خدمات از شرکت های خلاق آیند.